Vaccinera eller inte?

F

Fanny B

Hej:) Jag har en Pappilon/Powder puff vovve och funderar på om det är dags att vaccinera henne nu när hon är tre? Jag vaccinerade henne som valp precis som man skulle göra och sen när hon var ett år. Veterinären sa inget om när hon skulle vaccineras nästa gång. Är det någon som vet om det är vid tre års ålder och sen vart annat år????

Sv: Vaccinera eller inte?

Efter ett års ålder ska hunden vaccineras minst vart 4e år (innan det 4e året gått ut) vissa vaccinerar varje ,vart annat, vart 3e eller vart 4e år. Det är valfritt. Forkarresultaten om vaccinets hållbarhet är olika. Ska du tävla inom skk gäller minst vart 4e år.

Tack så mycket=) kanonbra nu vet jag hur jag ska göra!

Jag brukar åka in varje år och vaccinera. Har inte så stor koll på när hunden ska vaccineras mot vad, men vet. ser ju på pappret vad som ska göras.

Det är ju lite för sent att ta den vid två år eftersom hon redan hunnit bli tre=) Hjälp vad tiden går fort! Men jag ska nog beställa tid för vaccination nu då. Det verkar ju vara smart. Tack så mycket för hjälpen

Min vetrinär är toppen!!
Det kommer hem ett papper i brevlådan när det är dax!! Precis som tandläkare brukar göra!

Och mina hundar har pass, och där finns en liten ruta där veterinären fyller i datum för när vaccinationen senast ska göras om. Också toppen!

Liknande trådar

Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 969
Senast: Sel
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
991
Senast: Rumpnissen
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 907
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 044
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V