Vaccinationsfunderingar

A

annafrida

Tjabba!
Missade vaccinationen i februari såklart... :mad:
Har vaccinerat en gång nu och andra vaccinationen är 25 mars, och jag vet att det måste gå 7 dagar efter injektion tills man får starta.
Men själva dilemmat är:
Flera i stallet säger att man måste vaccinera tre gånger innan hästen räknas som fullt skyddad och man får tävla, medan TR säger såhär:
"1:a grundvaccinering
2:a grundvaccineringen (minst 21 dagar och högst 92 dagar efter 1:a vaccineringen).
När hästen fått dessa två vaccinationer tillåts den starta. Därefter ska hästen revaccineras
inom 12 månader, senast samma datum som den förra vaccinationen.
Vaccination får inte vara gjord senare än 7 dagar före ankomst till tävlingen."

Har jag tolkat rätt när jag anser att jag får starta efter mina två vaccinationer? Och vidare om det är så att jag får starta på det här, måste jag ändå vaccinera en tredje gång eller är skyddet tillräckligt för att kunna omvaccinera om ett år?
Nu blev det säkert rörigt men svar uppskattas... Förvirrad! :crazy:

Sv: Vaccinationsfunderingar

Åh det här räddade min sommar! Det var en som påstod att jag inte kunde tävla på nio månader pga missad vaccination.. Så nu är jag lycklig igen ^^

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 078
Senast: zarmino
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 302
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar