Vaccinations fråga!

sara_18

Trådstartare
Ja är jätte dålig på vaccination på hästar. Jag har en häst här hemma som ska få sin årliga vaccination nu i november, men hur länge kan man vänta med att vaccinera innan "den går ut" och man måste grundvaccinera om? Vad finns de för vaccinationer, vilken är den vanligaste?
Tacksam för svar, hoppas ni förstog vad ja menar :D

Sv: Vaccinations fråga!

För att få tävla måste hästarna vaccineras med max ett års mellanrum efter grundvac. Jag är inte så insatt i vilka olika typer det finns, så det får någon annan svara på.

Sv: Vaccinations fråga!

Hästinfluensa är det med max 1 års mellanrum, vet folk som fått göra om hela grundvaccineringen för att de varit en dag sen..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 236
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 227
Senast: TinyWiny
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 997
Senast: Mint
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka