vaccination

L

lie

Jag ska hämta hem en 7 månaders golden på lördag. Jag var där igår och tittade på henne, träffa uppfödaren m.m. Men uppfödaren frågade då innan jag åkta om jag ville att hon skulle vaccinera hunden i samband med vet. besiktning nu i veckan. Och att det då kostar 500. Men vaccinerar man inte en 7 månaders när den är 1 år?

Sv: vaccination

Jo, den vaccineras vid 12 v (sista valpsprutan) och sen kommer nästa vid ett års ålder.

Var inte rädd för att fråga henne varför hon beslutat att göra annorlunda. Är hon "okonventionell" när det gäller vaccineringar så kanske det finns annat hon gör annorlunda också?

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 587
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 208
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 439
Senast: Vicks
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 027
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka