vaccination

L

Lussekatten

är det ngn som vet om det finns någon regel för hur lång tid det måste gå mellan vaccinering och tävling?

Sv: vaccination

Du måste ju ha vaccinerat två sprutor innan du ens får tävla , Sen ska hästen inte anstränga sig innom 7 dagar.

7 dgr är lite länge för träning..
3 dgr är vad jag hört (senast igår av min vet som vacc min häst...)

7 dgr är lite länge för träning..
3 dgr är vad jag hört (senast igår av min vet som vacc min häst...)

Men frågan var ju inte hur lång tid för träning utan för tävling och där är det 7 dagar enligt TR.....

KL

med risk för lite trådkapning...

finns det ngn generell regel för karens när det gäller träning/träningstävling/pay&jump?? eller är det upp till klubben? på de flesta ställen måste man ju visa upp vacc intyg på pay&jump, liksom på vissa träningar.
...har inget uppdat tr...

KL

med risk för lite trådkapning...

finns det ngn generell regel för karens när det gäller träning/träningstävling/pay&jump?? eller är det upp till klubben? på de flesta ställen måste man ju visa upp vacc intyg på pay&jump, liksom på vissa träningar.
...har inget uppdat tr...

träningstävlingar och likande är det egentligen upp till klubben/anläggningen, oftast gäller det ju enligt TR även på dessa ställen just vid dessa punkter, och då gäller 7 dagar.

Tack för svar!
Men nu hörde jag från annan källa (som borde veta) att det är ändrat till 14 dgr, är det fel då :confused:

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 069
Senast: Bison
·
Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 252
Senast: Robina
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
490
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka