vaccination. precis på månaden?

_jeanette

Trådstartare
jag har en foderhäst som skulle fått sin vacc i slutet av jan men glömt av mig och hon som äger hästen gör att ja ska ringa ut vet för vacc nu imån. men behöver han börja på en ny "kula" nu ? är det precis på månaden det ska vaccineras eller?

det gäller stelkramp och influensa

Sv: vaccination. precis på månaden?

beror ¨på om du tävlar eller inte, gör du det är det ganska noga på dagen...

nej ingen tävling och han står med en till häst bara.. men ska ringa till vet imån bitti och dom vet ju, men tänkte om ngon här visste =)

Eftersom du har hästen på foder så ska du ju hålla den vaccinerad som den var när den kom gissar jag, det vanligaste är ju att man håller hästen tävlingsvaccinerad, och då är det på dagen som gäller.

Så nu får du bekosta en hel grundvaccination.. :crazy:

jag tycker du ska kolla med ägaren om det är okay om du tar ut vet och ger sprutan imorgon- om h*n tycker det är okay så är det ingen fara.Det är inte farligt att vara LITE sen med sprutan.Tror vet håller med om det också.

jo jag vet att ja står för kostnaden, pratade med ägaren idag så det är lungt. men tänkte om det var exakt på dagen som vaccinationen skulle göras eller om 1 månad typ är för lång tid.

ska prata med dom imån. tycker dom att det är ok så tror jag på dom men om du tycker att ni omgång ska ges så får et bli så=)

herregud vad jag slarvar när jag skriver.. Om Dom tycker att nY omgång ska ges så får det bli så ska det stå

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 392
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 257
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 417
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18