Vaccination och autism

Sv: Vaccination och autism

Vad vill du säga med den länken? Jag kan inte se hur den skulle stödja dina argument för att inte vaccinera?

Jag var orolig för fler (a) andningsuppehåll på mitt barn som är förtidigt född och denna visar belägg för att det har upptäckts att barn har fått apnéer efter vaccinering. Vilket det fanns några som inte trodde på här.

Jag blir faktiskt lite fundersam nu på hur du tänker. Det du hänvisar till här är minnesanteckningar över vaccinering av prematurer. På det stora hela är det av större vikt att prematurer enligt anteckningarna får vaccination ty dom löper större risk att få dessa sjukdomar som vi vaccinerar emot.

Citerar lite från sidan du hänvisade till:
Begränsade data finns. Svårigheter föreligger att
bedöma eventuella apneér och bradykardier efter vaccination då dessa hos vissa för tidigt
födda barn är så vanliga.

Här står det klart och tydligt att det är en begränsad och mycket svårdefinierad bedömning.

När ska man då börja vaccinera för tidigt födda barn? Det är viktigt att vaccinationerna inte
fördröjs. Enligt de engelska erfarenheterna bör man starta grundimmunisering vid 2 månaders
ålder, gärna innan barnen skrivs ut från neonatalavdelningen.

Om man endast skall utgå ifrån din källa så har jag dålig förståelse för hur man kan välja att inte vaccinera sin prematur alls :confused:

Jamen exakt, det lyfts snarare fram att det är speciellt viktigt att vaccinera prematuerer, däremot att de kan behöva observeras efteråt.

Det är väl inte konstigt att de lyfter fram vikten av det eftersom det är ifrån smittskyddsinstitutet.

Men du utgår ju själv ifrån deras anteckningar?

Du känner dig alltså så trygg med din kunskap att du kan välja ut bitar ut enbart minnesateckningar och samtidigt då gå emot läkare ?

Varför är det inte så konstigt att de framlyfter vikten för prematurer att få vaccin?

puttar upp tråden

Hittade detta om antroposofernas mässlingsråd:
http://www.philipwildenstam.se/2011/06/08/masslingsrad-som-dodar/
som är en reflexion om den här tidningsartikeln
http://www.dn.se/debatt/landstingsstodd-klinik-ger-farliga-rad-om-masslingen

en bit ner i texten får man läsa en översättning av en text skriven av Roald Dahl, som förlorade sin dotter i mässling... Läsvärt om man fortfarande tvekar, angående vaccination av sina älskade barn!

Jag blir bara så arg. Jag kan inte ens skriva något vettigt. Skrubba febersjuka barn med borste :eek:.

DN ( råd från antroposofiska läkare ) skrev:
Det mest anmärkningsvärda rådet som de antroposofiska läkarna kommer med handlar om mässlingens typiska utslag. De tror av någon märklig anledning att det är viktigt att utslaget blommar ut ordentligt, och om inte det sker spontant vill man hjälpa viruset på traven. ”Det är viktigt att utslagen kommer över hela kroppen för att minska risken för komplikationer. Ser man att utslagen stannat i t ex brösthöjd, ljumskarna eller knävecken kan man ta en torr borste och kort borsta över de delar av kroppen där inga utslag finns.” Att gnugga ett febersjukt barn med en borste för att framkalla ytterligare utslag tycker jag låter som ren barnmisshandel, och att det skulle minska risken för komplikationer är förstås helt absurt.

Uscha, jag blir också galet upprörd.

Fast jag undrar om det där verkligen stämmer? Jag är uppväxt mitt ibland en herrans massa antroposofer, och har aldrig hört talas om något liknande. Låter ju helt sjukt i mina öron :(

Liknande trådar

T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 612
Senast: YorkWann
·
L
Träning Finns det några förstående o stöttande människor här? Jag behöver lite uppmuntran då jag håller på att ge upp... Har ridit i halva mitt...
2
Svar
24
· Visningar
2 867
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar