Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur många fyller på sin dos i vuxen ålder?
Vad har du att vara orolig för ifall du har vaccinerat dina barn? Det är väl i så fall jag som borde vara orolig?
Jag är mer rädd för biverkningarna av vaccinet ja.
Hur många vuxna har skydd mot stelkramp idag? den sista sprutan får man under skoltid och de män som gjort militärtjänsten har fått där. De som skadat sig illa lär få en spruta på sjukhuset, men resten då? De säger att en boost håller ca 30 år. Hur många fyller på sin dos i vuxen ålder?
Klart att jag inte hoppas att hon får en massa sjukdomar. Helst vill man väl vaddera in sitt barn i bomull så det inte kan skada sig. Jag kan däremot låta henne tex få röda hund för att hon inte ska riskera att bli smittad ifall hon blir gravid. Alternativt får hon välja själv ifall hon vill ta vaccin då.
Jag kör faktiskt bil fasten jag vet att det dör 400-500 st om året.
Ja jag ska ha henne i en plastbubbla.
Tänker lägga ner och svara nu eftersom jag inte kommer ändra mig. Behöver inte sitta och försvara mitt val för er, detta har vi ältat om och om igen hemma och kommit fram till det vi kommit fram till. Ni vill att folk vaccinerar sig av egoistiska skäl och jag avstår av egoistiska skäl.
Jag tog aldrig (som ni förstår) svininfluensvaccinet fasten jag fanns med i två olika riskgrupper.
Jag har valt att INTE vaccinera.
Mitt/mina barn kommer inte få någon typ av vaccinering. Jag och min man bedömmer att riskerna är större att få någon biverkning av vaccin än att få sjukdomarna/biverkning av sjukdomar.
Detta är vårat val och jag kommer varken argumentera för eller emot. Ifall man är intresserad finns det massa att läsa på nätet, bara att googla. För det kommer alltid finnas förespråkare och motståndare till vaccin.
"De allra flesta barn som vaccineras får inga eller lindriga biverkningar av sina vaccinationer. De biverkningar som är vanliga är bra att känna till.
När barnet vaccineras mot difteri, stelkramp, kikhosta, polio Hib och pneumokocker kan området där vaccinet gavs bli rött och ömt och barnet kan få lättare feber i några dagar. På en del barn kan man känna en liten knöl under huden vid stickstället. Hög feber är ovanligt och allergiska reaktioner ytterst sällsynta.
Vid vaccination mot mässling, påssjuka och röda hund eller vattkoppor händer det att en del barn får något som liknar en lättare form av dessa sjukdomar med feber och/eller utslag. Symptomen brukar dyka upp cirka en vecka efter vaccinationen."
Om du googlar fritt och inte söker efter säkra källor går det dock att hitta en mängs skrämseltext kring vaccinering.
Hur kan du och din man rent matematiskt ha kommit fram till den slutsatsen? Poängen med vaccin är att biverkningarna - de högst eventuella, typ feber - är att föredra framför sjukdom. Så hur räknade ni då?
Att fler ska följa ditt exempel så att vi får tillbaka dessa sjukdomar skulle jag tro att Mitten är orolig för, iallafall jag är det
Hur kan man säkert veta att innehållet i vaccinet inte ger långsiktiga biverkningar, som cancer?
Jag har försökt hitta bra argument till att inte vaccinera då det känns fel för mig. Har dock inte hittat nåt som varit tillräckligt starkt för att jag ska vilja avstå från från just stelkramp tex. Att det känns fel är inte ett tillräckligt bra argument.
Men jag har hittat artiklar skrivna av läkare som menar på att vaccin kan orsaka just cancer och alzheimers.