Va ger ni era vovvar för foder?

verrdogan

Trådstartare
Vilket märke och sort ger ni era vovvar?
Billigt dyrt hur tänker ni när ni väljer foder?

Mina får pro plan dom.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Hills. Han äter det och han blir inte dålig i magen av det. Kostnad är sekundärt.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Bailey käkar färskfoder- Nordic Bas.

Billigare än torrfoder!
Känns naturligt att ge honom kött.
Han älskar sin mat, har perfekt hull och mår toppen i alla avseenden:)
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Vi har precis gått över från Husses till Bravo hundfoder för valpar.
Funkar toppenbra, blivit superfin i pälsen och han älskar det.
10kg valp betalar vi 240kr för, tycker det är ett helt OK pris:)
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Jag ger min Orijen Adult. 600:- 13,5 kg.
Jag har en petig hund och han äter nu med god aptit.
Vad jag tänker på när jag väljer foder? Att det ska va mycket protein, lite kolhyderater och helst inget spannmål.
I Orijen är det 70/30/0 som är det biologiskt riktiga blandningen för hundar.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Jag ger min Orijen Adult. 600:- 13,5 kg.
Jag har en petig hund och han äter nu med god aptit.
Vad jag tänker på när jag väljer foder? Att det ska va mycket protein, lite kolhyderater och helst inget spannmål.
I Orijen är det 70/30/0 som är det biologiskt riktiga blandningen för hundar.

Är de en whipp du har? Tänkte på avataren. Mor min har en sån som är vääldigt petig med maten. Å bortskämd:crazy:

Men vilken underbar hund!
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Just nu äter hon Magnussons, men då jag inte kommer kunna få tag i det längre så kommer jag att byta till Nutra Nuggets Performance.

Hon håller sig jättefin i hullet av Magnussons, haft RC Sensible/Yorkie mf tidigare men då tappar hon i hull. Så provar med ett foder för aktiva hundar - hon motionerar inte jättemkt, men är stressig och förbränner mkt under dagarna så jag inte är med henne (har hundvakt). Så håller tummarna för att damen äter detta nu :crazy:
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Nu ger jag Royal Canin Mini Junior (ska snart gå över till adult) på morgonen och Bravo färskfoder på kvällen.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

*kl*
Hill´s large breed lamb and rise.
Färskfoder hade varit väldigt opraktiskt för mig.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Amstaffblandisen äter för tillfället hills z/d för att utreda allergi.

Dvärgpinschern äter för tillfället sportsmans pride, men funderar på att testa hills på honom. han är lite känslig när det gäller foder.

Amstaffen är husses hund, så matkostnaden där behöver inte jag bry mig om=)

Dvärgpinschern äter inte så mycket så där kan fodret vara hur dyrt det vill utan att de svider=)
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Min ena hund äter Axess premium. Detta därför att det är ett svenskt foder till bra pris och det är ett foder hennes mage tål. Nu har hon dock blivit lite för rund så jag kanske måste byta men det är inte alldeles enkelt när hon har så känslig mage och hud.

Min andra hund äter Best in show, inte alls något "fint" foder men hon mår bra av det!!
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

våran äter doggy storabitar. Hade idigare doggys valp foder. Hon äter inget annat foder.

Hon mår bra och äter av det så. Inte så dyrt. 14 kg 159 kr
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Min äter fryst färskt foder som heter fodax. Det är gättebra då han har känslig mage och inte tål torrfoder. jag betalar 105 kr säcken. Det finns i olika varianter så det passar dom flesta. www.fodax.se.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Mina äter Standardt Extra. Jag väljer foder efter vilken/vilka kolhydratkällor som finns i & hur mkt av fodret som hunden faktiskt kan tillgodogöra sig.
Standardt är det enda torrfodret(eller foder överhuvudtaget) jag hittat, som är lätt att få tag på & som inte innehåller något "vanligt" spannmål, alltså inte vete, havre, korn eller råg. Det innehåller istället ris. (Ris & majs är de kolhydratkällor jag tycker är ok)

Ev kommer jag börja fodra med något färskfoder (som jag inte kunnat använda nu pga att det innehåller spannmål) när jag bara har min valp kvar.

Standardt kostar förresten knappa 400 per säck, som är på 15kg. Räcker för 1 hund 2 månader, 2 hundar 1 mån (om man har hundar i storleken 15-20 kg).
 
Senast ändrad:
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Joo, det är en whipp! Kräsen som få!
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Jag ger ANf Turkey and Barley till min äldsta tik, det enda hon tål och äter ordentligt av ca 500 för 15kg.
Valpen får ANF puppy Large breed, ska gå över till Turkeyn när hon blir vuxen (även om hon äter det med just nu) tycker de funkar bäst på det. Har ingen plats till att hålla färskfoder annars hade jag köpt Ebafarmens foder tror jag.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

Vi just börjat med Royal Canin Hypoallergenic.Jag betalade 185 kr/2 kg. Ett halvdyrt foder,enligt mig,men så länge hunden mår bra av det så får det kosta.
 
Sv: Va ger ni era vovvar för foder?

får man fråga varför du börjat med det fodret? *nyfiken*
 

Liknande trådar

Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
560
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
970
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 541
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp