Sv: UV-dräkt

Garnier 50 alla ggr. Min rödhårige, fräknige och tokröde sambo klarade sig med att smörja på morgonen när vi var i Asien. Den är guld ;-)

Men det beror ju förståss mycket på hur man badar, hur känslig hud barnet har, hur noga man är med sol, osv. Det bästa solskyddet är ju om man kan bli lite brun, det solskyddet bär man ju alltid med sig och kan aldrig glömma. Så vi siktar nog på att sonen får bli brun på ansikte, underarmar och -ben, och sen skyddar vi resten av kroppen med kläder.

Jag tänker nog nästan som du gör, men inte helt. Är det egentligen något fel på om hela barnet blir brunt så länge det inte bränner sig på vägen? D-vitamin är super för barn och att ha hud som skyddar mot solen måste också vara perfekt.

Vi har solskyddsdräkt men hela nakna barnet utan kräm eller ngt har allt visats för solen i alla fall en 15 minuter två gånger igår. Han blev varken röd, brun eller märkte av det. Tänkte nog lite vagt planera för att ha ett helt och hållet milt solbränt barn i augusti (om han har min eller mammas hud, har han min mans är det ingen idé att försöka).

Men hur funkar det i verkligheten egentligen? Jag var pa Legoland hela dagen igar ikladd just en tunn vit t-shirt. Hade faktor 20 pa armar och ben. 27 grader varmt ute. Nar jag kom hem var armar och ben bruna och nacken rod (dar jag glomt smorja). Men under t-shirten hade det inte blivit ngn farg alls.

Jag tror jag kanske har lyckats få färg, igår, under en genomskinlig vit tunika. Dvs en tunika där svart BH syns rakt igenom men inte naveln, typ :p (nacken glömde jag smörja, så den spänner lite, hade hatt och fläta men det hjälpte tydligen inte så långt), jag har inte bränt mig under tunikan efter en hel förmiddag.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 824
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 729
Senast: mamman
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 549
Senast: __sofia__
·
Hästvård Har en häst av större kallblodsras som dom senaste åren haft problem med klåda. Han är under fortsatt utredning av veterinär som är...
Svar
17
· Visningar
1 846
Senast: maddie202
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Vilken försäkring?
  • Valp 2025