Uttryck som är ”inne” (språktråd)

"De uttrycker sitt hat mot mig" kan man säga då :D (Även om jag gissar att personer som säger "hata på" aldrig skulle uttrycka sig så korrekt")

Det är ofta personer med Arabiska/Persiska och Franska i sin grundutbildning/modersmål som använder ordet på i vissa meningar, "Han ringde på mig", "Hon snacka racist på mig" I betydelserna "Han ringde till mig" " Hon använde rasistiska ord om/då hon pratade till/om mig. Beror ofta i grunden på hur de tre språken är uppbyggda i sina ordföjlder i meningen och det blir då ofta fel när meningen till slut kommer ut i svensk tal/skrift

Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 681
Senast: Derivata
·
Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
892
Senast: MJLee
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda... 2
Svar
36
· Visningar
4 107
Senast: skiesabove
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
986
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka