Sv: Utställningstråden 2013!
Uppdatering från helgen då Gotland Dog Show 2013 gick av stapeln. Utställning både på lördagen och söndagen
Här är alla hundar vi hade med oss:
Rapporterar bara för de som jag ställde, falukorw får stå för de andras resultat!
Lördag: Visade Dahlias syster La Leia's Delicious Dixie i unghundsklassen som blev 3:e bästa tik m r-cert och r-cacib
Visade även La leia's brilliant Bailey i championklassen; Exc, CK och 4:e bästa hane.
Var även med i en väns uppfödargrupp där vi fick HP och blev utplockade bland de 6 bästa i BISet, konkurrensen bestod verkligen enbart av eliten (de som alltid är med, tävlar om årets uppfödare och samlar poäng) så det var jätteroligt!
Tyvärr ingen jättebra bild:
Söndag: Visade Dixie igen som vann unghundsklassen med CK men tyvärr oplacerad i bästa tik. Fin kritik!
Bailey lyckades bli bästa hane med cacib och blev därmed INTERNATIONELL CHAMPION!!! Det var så roligt! Grattis igen till falukorw som fött upp hunden, första internationella championen
Tyvärr räckte det inte till hela vägen, tiken blev BIR och Bailey BIM, även om jag tyckte att Bailey var så mcyket finare än tiken.
Sen var jag även med och visade min Dahlia i falukorws uppfödargrupp (Kennel la leia's). Fick HP men tyvärr inget i stora ringen.
BIR och BIM
La leia's Brilliant Bailey, La leia's cheery cookie, la leia's dazzling dahlia, la leia's delicious dixie