Utställningstält, vart?

Apollo

Trådstartare
Var hittade ni era utställningstält till hyfsat pris.:confused:

Ska på en del utställningar nu i sommar/höst och vill gärna ha ett mot sol/regn.

Så tips mottages tacksamt.:laugh:

Sv: Utställningstält, vart?

Har tittat på det och det lutar nog åt ett sånt om jag inte hittar något begagnat eller annat till hyfsat pris, verkar ju vara bland det billigaste ändå, men det verkar inte vara någon direkt marknad för begagnade tält.

Jag har det här ..
http://www.wild-outdoorlife.se/1464.asp

Lite mindre än mitt förra, men ville ha något som var lättare. Och är skillnad nu och bara ha 7kg att släpa på :)

Jag har ett beg likande det Smulis har, men orange. Säljes för 250 kr ;)
Är helt och bra, förutom att några fjädrar i stängerna lossnat, så där har jag satt skruv och mutter istället.

Har Pm:at dig.

Tittade också på ditt såg bra ut, är det lätt att sätta upp för en som aldrig campat förr. Vad är det för skillnad i vikt på detta och det begagnade?

Jag har gjort så att jag satte upp det en gång här hemma och sen märkte jag pinnarna så jag slipper fundera hur det ska sitta ihop :)
Men det är lätt att sätta upp.

Ja man får väl träna lite så man ser proffsig ut och inte gör bort sig inför alla.:angel:

Precis :angel:
Och inser man att nu har jag glömt bort mig, då grejar man med annat och smygtittar på pinnarna tills femöringen åker ner igen :rofl:

25-0116-22_g.jpg

Skitsmidigt och bra tycker jag :D

Tämligen rymligt dessutom. Duken går alltså ner till backen och sätts fast.

Men jösses vilket häftigt och smidigt :) Sånt har jag aldrig sett tror jag.

Men, så coolt!

/Kimz0r, som använder parasoll.

599:- tycker jag det är värt i alla fall :D

Ryms 2 stolar och 2x2 mindre burar + väska i det dessutom, då det är 2,2 m i diameter ;)

Vart har du köpt det??

http://www.fladenfishing.se/Servlet

Vad händer om det blåser :)

Ingenting har då hänt med mitt i alla fall. Mittpinnen trycker man ner i backen och sedan sätter man fast väggen och själva parasollet med linor och tältpinnar i marken.

Missar man på det, så kan det väl flaxa en del, men inte om man sätter upp det korrekt.

Annan fördel är att det väger knappt något och är behändigt förpackat = lätt att bära :)

ÅÅ..Äntligen!! vet du hur länge jag har letat efter ett sånt. Jag har googlat massor och frågat runt. Tack!!:laugh::bow:

ÅÅ..Äntligen!! vet du hur länge jag har letat efter ett sånt. Jag har googlat massor och frågat runt. Tack!!:laugh::bow:

:D Jag är rätt bra att hitta åt ibland med andra ord ;) :p

Är bara kul att kunna vara till hjälp och jag är ju övernöjd med mitt, så :laugh:

Kunde du inte visat det där tältet innan jag köpte mitt :mad: ;)
Nä, men jag skulle faktiskt kunna tänka mig att köpa ett sånt också. Bara för att bra att ha eller nåt :angel: :D

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
876
Senast: TantAgda
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 859
Senast: Mirtai
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 070
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 133
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka