Utställningssabotage!

Sv: Utställningssabotage!

Ja det är helt sjukt, jag var där och är verkligen glad att inget hände mina katter.
Hoppas det sker någon förändring i säkerheten på utställningarna, som det är nu kommer jag inte att våga fara på fler ärligt talat.

J-vla puckon det finns. Vad är det som är så kul med att förstöra för andra? :mad:

Dålig stil... Vem har tid med ngt sådant?
Kanske vore säkrast att ha hårlösa katter då? ;)

Jag tror det rör sig om aktivister som tror de gör det rätta. Tyvärr, man blir mörkrädd.

Låter ju som amerikans skönhetstävling där konkurrenterna klipper håret av varandra för att minska konkurrensen. Helt sjukt och så kallsinnigt :mad:

Men det värsta är väl alla knasiga kommentarer...
Vissa var ju helt sjuka :crazy:

Tycker verkligen synd om dom drabbade :cry:

Under själva artikeln finns ett gäng löjliga kommentarer från okunniga människor ;)
bla någon som tror att det rör sig om försäkringsmygel :rofl:

Det stod i Aftonbladet eller Expressen att det hela hände innan dom öppnade för allmänheten. Sanningshalten vet jag förstås inte, men den dom intervjuade då, en perserägare, trodde att det var nån annan utställare.
Vilket i så fall är ännu värre tycker jag.

Jo, det hela hände innan utställningen var öppen för allmänheten, men säkerheten är som sagt inte så utpräglad på dylika tillställningar. Det var inga kontroller där man gick in om man var utsällare eller ej. Jag paserade in och ut ett flertal gånger, visst jag hade utställarklistermärke på mig, men detta var inte synligt- hade jacka på mig.
Jag tror tyvärr vi aldrig kommer få veta, men rör det sig om en annan utställare är det som du säger, ännu värre. Man vill gärna hoppas och tro att det är någon utomstående.

Var på utställningen själv o när man fick nys om händelsen blev jag ganska övervakande över min egen kisse. Ingen ska klippa i honom inte!

Tänkte faktiskt för mig själv när jag kom till utställningen, detta var min första men förhoppningsvis inte sista, " detta måste vara det perfekta tillfället för någon/några aktivister, militanta veganer eller dylikt att visa vad dom tycker om hur vi ""utnyttjar"" katterna för våra egna behov och intressen." Så skrämmande rätt man kan få... fast nu vet man inte om det var sådant folk eller andra (avund)sjuka utställare som utförde detta.

Det gick nå ryckten om att katter släppts ut ur burarna oxå. Skulle inte förvånat mig...om nå aktivister haft med det att göra..

Var på utställningen själv o när man fick nys om händelsen blev jag ganska övervakande över min egen kisse. Ingen ska klippa i honom inte!

Tänkte faktiskt för mig själv när jag kom till utställningen, detta var min första men förhoppningsvis inte sista, " detta måste vara det perfekta tillfället för någon/några aktivister, militanta veganer eller dylikt att visa vad dom tycker om hur vi ""utnyttjar"" katterna för våra egna behov och intressen." Så skrämmande rätt man kan få... fast nu vet man inte om det var sådant folk eller andra (avund)sjuka utställare som utförde detta.

Det gick nå ryckten om att katter släppts ut ur burarna oxå. Skulle inte förvånat mig...om nå aktivister haft med det att göra..

Vad jag hörde där var det inga katter som smitit, men burdörrar hade öppnats. Med det som syfte kanske? Fy man blir rädd..

Nu är det ju inte säkert att det är aktivister som varit i farten, men de flesta tänker alldeles för lite på konsekvenserna av sitt handlande.. Om de inte tycker om kattutställningar så blir ju inte saken bättre av att stressa katterna som är där. Katterna mår ju bara sämre av det. Idioter! :mad:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
458
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 215
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 846

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka