Utställningsfrågor!(Araber)

fettso

Trådstartare
Vad kostar det att lämna sin häst på träning inför utställing?
Arrangeras det utställingar året om?

Kram

Hej hej
Att ha sin Arab i utställnings träning kostar en hel del.
mellan 4500-6500 i månaden, sen tillkommer veterinär, hovslagare. Resa till och från Utställning uppehälle för dom som ska visa hästen...
Så det kan snabbt rusa iväg. Vet folk som fort har kommit upp i 15.000 för en månad med Show.

Eks-Arabians

Ojdå.. :angel:Är iaf sugen på att göra det!Hon har så bra stam och typ så det vore synd att aldrig visa henne ordentligt! :(

Kram

Det kan helt klart vara värt att lägga ner dom pengarna på att få Araben visad på ett proffsigt sätt.
Vad har hon för stam *nyfiken* :)
Ska du till RIKS och titta?

Åh jag vill dit å titta! :) :love:Har aldrig varit på nån utställning tidigare!Hon är e.Kaiser,ue.Alt och uu.Glosa som är e.Lexicon.

Kram Stina

Klart du ska till RIKS och titta :)
Min häst ska vara med, det är ca 120 Araber anmälda :D

Det brukar ordnas utställningsclinics lite här och där, kolla på sahf:s hemsida. Kumlautställningen i maj brukar de tex. ha clinic dagen innan, då får du lära dig hur du tränar, sminkar och visar hästen. Du kan ju träna själv, sen kan du låta ett proffs visa på plats om du inte vill göra det själv. Det kostar kanske en tusenlapp förutom anmälningsavgifter osv.
Men jag tycker det är kul om vi amatörer visar själva, man har i alla fall ingen chans mot de stora stuterierna, hur fin häst du än har. Den grymma sanningen...

På Sahf:s hemsida finns också kalendarium med alla utställningar både i Sverige och utomlands. Säsongen börjar nog lida mot sitt slut, men du får sikta mot nästa vår! Jag är sugen på att åka till Aachen i september, det lär vara en upplevelse... får se vad plånboken säger...
Vad tyckte du om riks, var du där?

Menar du att det är totalt omöjligt att få nåt bra resultat som privatperson även om man har en proffshandler!? :(Tråkigt isåfall juh... :( :(

Tyckte det var otroligt vackra hästar på RIKS!!! :love:En häst som jag blev förtjust i var Om El Tanam! :love:

Jag är en privatperson och min häst vann sin klass på RIKS med bra poäng :) Så det spelar ingen roll, uppfödaren visade honom.
Så det är inga problem att vara privatperson se bara till att ha en bra handler som vet hur allt funkar :)

Att du inte frågar Tärenäs Arabstuteri om hjälp, dom äger Kaiser =)
Säg till om du vill ha adressen till hemsidan =)

Klart man kan bli bra placerad även om man inte kommer från ett av de stora stuterierna!
Mitt sto har blivit champion och klassvinnare, tvåa och trea. Även min unghingst har det gått relativt bra för.
Däremot kan det vara svårt att få en bra placering om man som amatör visar själv.
Men det behövs fler nya handlers. Kanske har du fallenhet för det!
Tycker att det helt klart vara värt pengarna att skicka iväg hästen på träning hos ett proffs och även låte dem visa hästen. Så kan man själv åka på clinics och lära sig och sedan visa hästen själv sedan när man känner redo för det.
Tärenäs (Andreas) är i mitt tycke en av de absolut bästa handlerna i sverige.

// Anna

Liknande trådar

Gnägg Jag är inte en person som generellt konsumerar jättemycket; Köper kläder och skor till mig och mitt barn typ 2 gånger om året (inför ny...
Svar
15
· Visningar
1 124
Senast: Dyngpeter
·
Samhälle Vatten i kranen är något som många tar för givet. Det skall gå att dricka, smaka bra och vara gratis. Nu så införs individuell mätning...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
5 180
Senast: sjoberga
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
234
Senast: Gunnar
·
Träning Hur brukar ni göra med era unghästar? Rider ni in själva eller lämnar iväg? Har ni egna system eller följer ni en ”standardmall”? Vid...
2
Svar
21
· Visningar
1 761
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar