utställningsfråga

D

dama_söt

har en undran...har en vit katt som börjar gå i öppen klass,någon som vet vad reglerna säger om dom har några svarta strån mellan öronen??får dom va där elr ska dom plockas bort?? :confused:

Sv: utställningsfråga

Ras?
Är det en ras med poäng på färg "ska" de plockas bort, annars kan man ju strunta i det. Det lär inte vara utslagsgivande för cert på den nivån, men för en nominering vill ju domaren ha en katt med "det lilla extra" och då kan prepareringsmissar vara dumt.
Jag plockar inte Majas vita stickelhår än (klass 7), hon tycker det är pest och pina att sitta still medans matte härjar med en pincett. Hanoo tycker det är mysigt med prepareringsplock :)

Sassy skrev:
Ras?
Är det en ras med poäng på färg "ska" de plockas bort, annars kan man ju strunta i det. Det lär inte vara utslagsgivande för cert på den nivån, men för en nominering vill ju domaren ha en katt med "det lilla extra" och då kan prepareringsmissar vara dumt.
Jag plockar inte Majas vita stickelhår än (klass 7), hon tycker det är pest och pina att sitta still medans matte härjar med en pincett. Hanoo tycker det är mysigt med prepareringsplock :)
det är norsk skogkatt....är det poäng på färgen där??tror inte det....på pälskvalite men färg???vet du elr nån??

Nä, skogisar får väl inte poäng för färg tror jag och då spelar några vita hårstrån lite här och där ingen roll.

Liknande trådar

Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 092
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
230
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
869
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama