Utställningsförkortnigar???

M

MulleMonster

Har tittat på hunddata vad gäller min hund men är så dåligt insatt i utställningsfrågor. Så kan någon hjälpa mig med lite förkortningar?
Han är ställd i ÖK, antar att det är öppen klass, och fick1. Sedan är hans ställd i ÖKK (3), men vad betyder ÖKK?
 
Sv: Utställningsförkortnigar???

ÖKK betyder Konkurrensklass i samma klass, de som fick en 1: i klassen tävlade mot varandra o då blev hunden 3:a
prillan
 
Sv: Utställningsförkortnigar???

En klass är ju uppdelad i 2 delar, kvalitetsbedömning och konkurrensbedömning. Så 3:a Ökk är resultatet som han fick i konkurrensbedömningen så som Prillan skrev :)
 
Sv: Utställningsförkortnigar???

Tack båda två! Nu fattar jag lite bättre... Man lär sig ngt nytt varje dag:)
 
Sv: Utställningsförkortnigar???

:) Utställningsvärlden är en hel djungel :D Jag har bara ställt ut 6 gånger än så länge och jag kan fortfarande vara lite osäker på en del saker :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 652
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 385
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp