Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
filiduttan skrev:Jisses, tänker anmäla mig och valpen till 2 utställningar, 21 nov och 4 dec. JAG HAR ALDRIG STÄLLT VOVVE FÖRR!
Vad ska man tänka på?
Vad ska jag öva på?
Och finns det något lugnande man kan ta, kommer va så nervös att valpen blir skräckslagen
julia_v skrev:Ja, jag kan nog inte ge dig några råd ang utställningen
eftersom jag har schäfer och deras utställningar liknar
inga andra utställningar
Men jag kan ge dig råd om att köpa "räddningsdroppar",
jag brukar ta det när jag tävlar med hästen och tycker att jag blir
"coolare" och mer fokuserad
Finns på nätet och kostar runt hundralappen, en flaska räcker
lääänge..
http://www.aromacreative.se/Shop/BProdinfo2.asp?Tbd=504
lycka till!
( hoppas du får svar och råd från folk med andra raser.. )
linafina skrev:Hmm nu undrar jag lite om schäferutställning bara för det. Blev lite nervös när jag läste ditt inlägg ! Jag ska ställa ut vår schäfervalp i november och det är ju iofs ingen schäferutställning men det kan vara bra och veta lite om just det inför framtiden .
Tippan skrev:Trots att jag besökt... mååånga utställningar de senaste 15 åren så har jag aldrig sett detta. Rykten om hur det går till har jag däremot hört mycket om
Tippan skrev:Trots att jag besökt... mååånga utställningar de senaste 15 åren så har jag aldrig sett detta. Rykten om hur det går till har jag däremot hört mycket om
linafina skrev:Oj nu blev jag ännu mer nervös ju ! Jag hoppas det går bra i allafall. Någon av er som vet vad man ska ha för koppel och halsband på en schäfer när man ställer ut? Kan man ha ett vanligt svart läderkoppel med läderhalsband eller?
filiduttan skrev:tack för tipsen jisses, jag får ont i magen bara tanken på att ställa ut. Uppfödaren ska på den första vi ska på så hon kommer ju hjälpa mig och visa mig hur man gör... men jag vill ju kunna det innan :P hahahahahaha
Det är en flatcoated retriever