Utställningsanmälan!

Sv: Utställningsanmälan!

Äschdå :-/
Jag får väl regga om till SVERAK dårå.

Hur är det med "aggressivitet". Min kisse gör verkligen ingenting aggressivt mot människor oavsett situation. Hon tål vilken behandling som helst verkar det som. Men mot andra fyrbenta hon inte känner är det en annan femma. Morrar och har sig om hon är inom ett par meter ifrån och blir aningen svårare att hantera. Går t.ex. inte att visa hur cool hon är om man håller henne utsträckt upp och ner när det är en hund i samma lägenhet/rum i alla fall - testade det i helgen. Då försöker hon åla sig ur greppet. Klorna används ändå enbart i de situationerna för att få grepp i ens kläder, typ på axeln när hon försöker smita den vägen. Tänder används inte alls. Övrigt handhavande fungerar hyffsat i närheten av andra fyrbenta, men hon är aningen stel och vill helst inte vara fasthållen.

Jag har skogisar och nya honan ser nästan ut som en hane så kraftig är hon :love: Hon heter S*Ex Animo's Adhara.

Det är URKUL med utställning! Jag är själv novis än så länge men har upptäckt att alla är snälla och hjälpsamma!
Så självklart skall inte jag vara sämre! Jag hjälper gärna till!

Ja, de klämmer säkert in dig.
Maila annars till nån ansvarig i klubben att du har betalt så brukar det lösa sig. Jag har iallafall lyckats :angel:

Så snäll hoppas jag att Maja ockå är :)
Att katten är lite spänd och "ålig" är standard, åtminstonne bland korthår. Eftersom hon verkar vara så vänligt inställd mot andra katter tror jag det är sådan spändhet som går över efter ett par utställningar. Mitt problem är att lillbruden skriker högt, vrider sig loss, spottar och fräser så fort hon ser en annan katt. Säger ägaren till så tar man som assistent hänsyn till det, och håller katten så att den slipper se andra katter på nära håll. Tyvärr är det inte alla som har den hänsynen och toleransen, vissa (ofta ägare till "sävliga" kattraser) buntar ihop katter som inte känner varandra, med katastrof som följd. (Det är därför Hanoo inte tål utställningar nuförtiden). Är man osäker bär man katten själv till domaren, ber någon man litar på av assistenterna att bära den om den kommer till panel, och drar den från tävlan om det inte finns någon vettig assistent. Allt handlar ju inte om att vinna, och det är helt ok att dra tillbaks katten så fort man känner att den blir för stressad.

Men som sagt, jag tror Hoshi kommer klara det galant. Tyvärr har Bengaler trist rykte i utställningssammanhang (jag anser det vara oförtjänt, en högljudd ras är inte mer agressiv är en tyst, de bara märks mer :angel: )

Låter lovande :-)
Det är allt mycket snack men lite verkstad när det gäller Hoshi. Mina vänner brukar kalla henne för pipleksaken. Hon låter alltid när man tar upp henne t.ex.

Hon kan visserligen också "explodera" när hon blir trängd. Men det är vid ganska extrema situationer....när husse är lite elak..."Ska du inte nosa lite på den snälla hunden, den är ju inte farlig...." Då kan den stackars oskyldiga hunden i fråga få sig en rak höger :-)

Vår nya hona låter som världens farligaste katt när man tar upp henne, det kommer långa oooooaaaaaaoooooo men hon gör inget.
Hon är nog bara osäker än så länge, vi har haft henne en vecka idag. :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
709
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
441
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
569
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 288
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka