Utställningsanmälan!

Haukur

Trådstartare
Ska ställa min katter för första gången på egen hand.. undrar två saker om utställningsanmälan...
I rutan "ankomstdatum" ska jag skriva något där å i sånna fall vad?
I rutan "katalognr", vad ska jag skriva där?

Sv: Utställningsanmälan!

Hej!
I dem rutorna skriver du ingenting, de är till för klubben.
Lycka till på utställning, vilken skall du på???

Ahhh, jag med 16+17. Med min nya hona :banana:
Vad har du för ras?

Å va kul! Lycka till du oxå!!
Jag har två devon rex grabbar. Den en har jag ställt en gång redan men han ska vara med nu när han blivit lite äldre så han kan få nåt (va det nu var:angel: ) så han får användas i avel! Den andra killen är kastrerad men jag ska ställa honom ändå för att jag lättare ska förstå hur en devon SKA se ut. Grabbarna är nämligen väldigt olika extriört och dom öste beröm över hannen på förra utställningen så får kastraten dåligt omdömme vet jag juh lite hur dom "ska" vara men får bägge bra så blir jag såhär: :confused:
haha.. jag är inte så inne i d här "ras-dravlet" än.. har haft bönder hela livet å skaffade mej rexarna i november förra året ;)

Vad är det för ras på din tjej?

Kul! Jag ska ställa Maja på söndagen, om damen med temperamentet tillåter det :angel: Vi får se hur det går, jag vet ju redan vad jag anser om hennes utseende, och vad mina avelsmål är.

Hehe.. jag har ingen aning om vad jag tycker om mina grabbars utseende.. ehrm..dom är väl söta typ..haha
Jag är ännu så länge väldigt dåligt insatt i hur dom bör se ut men jag jobbar på det;) hihi
Men uppfödaren verkar juh tycka att det är värt å avla på en grabben så då får hon väl det:angel: hehe... känner mej lite "noll-koll-på-ingenting":D

Oh. Man kanske skulle komma förbi och ta en titt på era kissar då :-)
Undrar om man kanske skulle ställa ut själv...jag vågar nog inte :-)

Jo, kom igen! Vi är ju flera med korthår! Det är bara att bli klubbmedlem och anmäla sig fort! Hjälp på utställningen, låna burskynke och allt annat löser vi plats!

Ahhhh! Inte skrämmas!!! Är det farligt med utställning?!?!
/Jen som precis lagt upp en plan för inbrott på postkontoret för å stjäla tillbaka anmälan!

Hum. Man kanske skulle dårå. Frågan är vilkan klubb man ska gå med i; ÄK, VK, SPIN... Spelar det någon roll om katten inte är SVREAK-registrerad? Den är registrerad i TICA.
Argh! Shit! Sista anmälningsdag var ju idag.

Oj.. jäklar... Hmm... Räknas man som efteranmäld om man skickade in idag då?? Typiskt:p

Sassy skrev:
Kul! Jag ska ställa Maja på söndagen, om damen med temperamentet tillåter det :angel:

Då borde man nästan pallra sig dit. Så slipper man att bara läsa om det i tidningen efteråt. "Liten korat skövlade kattutställning, fyra domare till sjukhus".

;) :rofl:

Jag får väl ringa och höra med någon imorrn. Om jag kommer ihåg. Jag kan vara rätt glömsk när det gäller att ringa upp såna jag inte känner...

Ehrm.. tänkte mest på mej själv:angel: *ego* jag skickade juh in anmälan idag..iof står datumet som 28/2 och det är juh poststämplat idag... hmm... hoppas jag får va me iaf:p

Katten måste vara sverakregistrerad, så för din del blir det lite sent...
Man begär en transfer från förbundet som utfärdade stamtavlan, och skickar in den till sverak. Brukar kosta 2-300:- allt som allt.
Jag är med i ÄK, och trivs. SPIN är en annan aktiv klubb, men de brukar ha sina utställningar i Lerum. Om du sätter lite fart med transfer så går det nog att vara med i slutet av maj (katten måste inte ha fått sin sverakstamtavla, det räcker med att man skickat in ansökan till dem) Jag har anmält dit också, funkar hon inte på utställning så åker jag dit för att gå assistent, det är kul det med.

Det är inbetalningsdatum som räknas, eftersom alla anmälningar går genom en klubbsekreterare och man ska ju inte få lida för om sekreteraren sölar med att skicka dem vidare.

Hennes mentor har ju den goda smaken att morrandes hota allt och alla, och sedan ta ut all sin aggression på matte (Som trotsiga barn? De vet att matte alltid kommer älska dem oavsett vilket)(Det har "bara" hänt en gång, jag ställer inte ut en katt som inte vill det)

Dock tror jag damen inte har den känslan för takt och ton, utan kan sätta både tänder och klor i första bästa som misshagar henne. Missförstå mig inte nu, hon är inte det minsta aggressiv, hon älskar människor. Problemet är att hon har svårt att acceptera tvång ("tonårsbrud"), och vissa domare ska till varje pris vända uppochner på katten, istället för att låta den vara och kanske bedöma den lite lägre istället.

Sassy skrev:
Det är inbetalningsdatum som räknas, eftersom alla anmälningar går genom en klubbsekreterare och man ska ju inte få lida för om sekreteraren sölar med att skicka dem vidare.
OK, jag är med i ÄK å har därför skickat anmälan direkt dit. Har betalt idag. Får jag vara med då om det inte är fullt tror du?

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
709
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
441
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
569
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 288
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka