Sv: Utställnings tråden
Jag var och visade mina perserhonor i showen den 14-15 mars i Reykjavík (Garðabær för att vara exakt).
Lördagen gick så pass bra att jag kan inte sluta le när jag tänker på den, så pass bra gick det. Båda mina honor var bedömda av Eva Porat, båda fick sina cert samt NOM (ena är kastrerad så dom tävlade inte om sama Nom). + Blev jag vald av henne för att tävla i finalen om bäst groomed long hair cat. Väl i finalen fick båda mina honor BIS i sina två olika klasser
jag såg nog ut som denna smilen då jag trodde inte mina egna öron att båda hade vunnit!
På söndagen fick dom sina cert samt NOM, dock var det två andra dommare som bedömde katterna i finalen och gick vinsten till andra katter. Gick även denna dag till finalen med min kasterade hona som bäst groomed longhair cat.
Men jag är otroligt nöjd med en super show
Har dock inga bilder från själva utställningen då kameran ville inte fungera ordentligt men har några bilder sen nån månad sen (obs katterna är inte showbadade varav pälsen är inte som den är på shown)
Min numera kastrerade hona Triple Fantasy
Min yngre hona Lunar Mist (bilden photoshopad då jag hade inte rensat runt ögonen före bildtagningen
) Ingen speciellt bra bild på henne dock.