Utställning?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Nattpyret
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 718
N

Nattpyret

Min jämthundstik har ett brott på svansen sen födseln vilket har gjort den lite kortare än vad den ska vara. Min fråga är; Hur går det då på utställningar? Bryr sig domarna om det? Det är ju inget genetiskt fel..

Sv: Utställning?

Jag gissar att du måste ha ett veterinär-intyg som bevisar att det inte är medfött, annars är nog risken för att du diskas ganska stor om det är betydligt. Är hela svansen rak eller är den böjd där brottet är/var?

Det syns ju inte, men man känner ju det. Brottet sitter ganska långt ut och det blir en liten böj, men som sagt, det syns inte förutom att svansen blivit lite kortare än vad den ska vara.

Senast ändrad av en moderator:

Det syns ju inte, men man känner ju det. Brottet sitter ganska långt ut och det blir en liten böj, men som sagt, det syns inte förutom att svansen blivit lite kortare än vad den ska vara.

Men om det blir en liten böj så syns det ju?

Det hänger på hur mycket det påverkar helhetsintrycket. Om det inte syns mycket utan bara känns så är det väldigt liten risk att domaren märker något. Prova att ställa och se hur det går!

Skulle rådfråga med Gnist här på Buke ohn har rasen själv.
Jag vågar inte svara jag vet inte hur vida dom känner och klämer på svansen!

apocalypsze: Hon har mycket päls på svansen, så det syns inte, men det känns.

Trani: Det syns ingenting förutom att svansen är liite för kort än vad den borde vara.

Flo-Jo: Okej, tack för tipset :)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 134
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 514
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 383
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Hypotyreos
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat