Utställning

V

Venezuelas

Kan aldrig utställningssäsongen börja snart?!
Jag är less att vänta...:mad:

Sv: Utställning

vad ställer du ut för ras ?
jag är utställare själv med 3 olika raser.:bump:

Jag med!! Jag tror vi debuterar året med Lilla stockholm!

Jag har en chinese crested dog som nu är 1 år och på sista utställningen (stora stockholm) fick han en slät etta! Jag blev jätteglad!

Ah....:) en tråd angående utställningar... Ni bukefolk kanske har bra tips för en sånn som jag som är nybörjare inom detta med utställning men är intressrad av att ställa ut min hund, just nu är han bara 11 veckor....

;) Låter precis som det där kunde varit Jag! Men tusen TACK! för länken, den ska ja genast kolla igenom, och hoppas på att jag blir lite klokare... när jag besökt utsätällningar så känns det som det är en hel djungel det där... :p
Det är en Lhasa apso jag har, kontaktade även närmsta brukshundsklubb då jag är intresserad av ringträning eller om någon "pälsvårdskurs" skulle hållas, men icke =( Så jag får kika vidare på det...

Vi börjar med Malmö vi... Får se om vi åker land och rike runt... Det blir nog lite världsutställningar och sånt för oss :)

Blev ju SV-05 nu sist, så jag får väl visa upp brackan lite *skryter*

Ska ta tag i andra saker i första hand, men lite får vi ju ställa för att se över rutinerna. Fick reserv-cacib sist i Malmö, nu ska vi ha cacibet ;)

//E

Jag började med MyDog i Göteborg under trettonhelgen, ska ställa i Danmark den 18-19 februari. I
mars så blir det Malmö och i april har vi inget bestämt ännu.
I maj blir det terrierklubbens i Hörby och Hässleholms internationella. I sommar är Tvååker garanterat inbokad och en tur till Norge är inplanerad. Det blir nog nån mer i sommar och några till hösten också, men så långt har vi inte kommit i planeringen.

OzzyN skrev:
;) Låter precis som det där kunde varit Jag! Men tusen TACK! för länken, den ska ja genast kolla igenom, och hoppas på att jag blir lite klokare... när jag besökt utsätällningar så känns det som det är en hel djungel det där... :p
Det är en Lhasa apso jag har, kontaktade även närmsta brukshundsklubb då jag är intresserad av ringträning eller om någon "pälsvårdskurs" skulle hållas, men icke =( Så jag får kika vidare på det...
Har inte din lokal kennelklubb sådana kurser som pälsvård och ringträning, våran har det(ÖKK):D .

Jaa, då är det en del Bukisar som skall ställa i Malmö?

Antagligen skall vi också ställa Arne. Skall hårdträna inför det!

Vi är till och med anmälda till en handligs-kurs i februari!:banana:

Utställnings-halsbandet och kopplet skall komma nu på torsdag, så då är det träning som gäller för hela slanten!:D

Vi måste också träna eftersom Jason betedde sig som en pajas dom två senaste gångerna.

Är det den kursen på Baltiska du ska gå på?

linafina skrev:
Vi måste också träna eftersom Jason betedde sig som en pajas dom två senaste gångerna.

Är det den kursen på Baltiska du ska gå på?

Nä, det är en kurs med Gerald O´Shea, tydligen en världskänd handler..? :D

Vad är det för kurs på Baltiska? Allt tåls att tänkas på!:p

giowanna skrev:
Nä, det är en kurs med Gerald O´Shea, tydligen en världskänd handler..? :D

Vad är det för kurs på Baltiska? Allt tåls att tänkas på!:p

Aha oki. Tror att det skulle hållas nån utställninsgträning i Baltiska Hallen även detta året. Läste det i sydhunden. Om du är intresserad så kan jag kolla upp exakt information.

Nä, det är en kurs med Gerald O´Shea, tydligen en världskänd handler..?

Han har haft uppfödning av Rottweiler och är jätteduktig handler, nu kom jag från tråden men ville bara ha det sagt ;)

Jag är också leds på att vänta!

Det blir i alla fall den nationella och den internationella i Piteå i sommar. Sen får jag se om jag åker på den internationella i Gällivare också.
Funderar på om man ska söka sig lite neråt landet också i sommar om jag har tid.

linafina skrev:
Aha oki. Tror att det skulle hållas nån utställninsgträning i Baltiska Hallen även detta året. Läste det i sydhunden. Om du är intresserad så kan jag kolla upp exakt information.

Jaa, gärna! Maila my@scandichosting.se eller meddela mig om du PM:ar, är inte bra på att märka när jag fått PM annars :p

pippilotta skrev:
Nä, det är en kurs med Gerald O´Shea, tydligen en världskänd handler..?

Han har haft uppfödning av Rottweiler och är jätteduktig handler, nu kom jag från tråden men ville bara ha det sagt.

Ahaaa, låter bra. Det kommer bli väldigt intressant i alla fall, frågan är hur mkt problem man kommer ha med engelskan när det gäller hund-termer... ;)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 253
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 764
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 703
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar