Utställning i Norge

elmelts

Trådstartare
Ska anmäla min tax till utställningen i Kongsvinger. Är det ngt speciellt man ska tänka på när man visar i Norge? Är det stor skillnad mot svenska utställningar? Ska det vara något speciellt för att få ta in hunden i Norge?

Sv: Utställning i Norge

Är som vanliga utställningar, så är bara att åka.
Vanligt vaccinationsintyg tar du med dig.

Det behövs inget speciellt för att få ta in hunden i Norge mer än att den ska vara vaccinerad (valpsjuka och parvo) men det kollas mycket sällan. Ska du på utställning har du ju alla papper med dig och vaccinatioen är ju uppdaterad så du bör klara dig fint :)

Tror inte att det skiljer nåt mellan svenska och norska utställningar mer än att du måste hänga med i det norska språket...

Får man fråga var man hittar info om denna utställning? Är det den som går den 4 oktober?
Har ju också taxar som ställs ut (varav en faktiskt är norsk) och har suckat lite över att det inte är några utställningar häromkring under hösten, föruton Borgvik den 7 sept.
Går ju visserligen en i Drammen och en i Oslo i helgen men det kändes för långt att åka eftersom vi måste hem emellan (har fyra stackare kvar hemma som måste skötas också).

Så, mer info om Kongsvinger är du snäll så kanske vi får slåss om placeringarna där ;)

Ja, de har ju ett jättefiffigt anmälningssystem till sina större tävlingar så att man kan anmäla via nätet.
Superenkelt, ange regnr och så bara betala med Visakortet- Klart!
Man måste förstås vara medlem i någon av NKK's rasklubbar för att kunna logga in men det är ju jag så det var busenkelt. ;)

Fler som ska dit? Såg att det inte bara var tax som skulle ställas.

Så nu är min också anmäld. Var smidigt att anmäla.
Vad har du för taxar, min är långhårig normal. Lilla goa Smulan..
ny002.jpg

SU(v)CH Hound's Marigold

Strävhåriga normaltaxar.

Har tidigare tyckt att utställning är för mesar, hundarna ska användas inte ställas ut som prydnad, men så var vi iväg en gång och jag har fått lite blodad tand.

Vill meritera djuren så myclket som möjligt eftersom de ska gå i avel framöver om de håller måttet.
De jagar till vardags på rådjur och gör det mycket bra men det duger ju inte långt i avelssammanhang...

- Jo men det är säkert, han/hon är jätteduktig på att jaga, vi har skjutit för honom/henne massor av gånger och han/hon har ett mycket bra drev....

Skulle vilja se den som köper en valp på de meriterna, hehe.

Har en strävhårig normal med.
Jag tänker likadant, vill meritera så mkt det går. Nu är den långhåriga SU(v)CH så nu måste jag ta mig över gränserna för att försöka få cacib, hon har ett svenskt.
Ska testa gryt med bägge med hade jag tänkt och fortsätta med viltspåren.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 124
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 506
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 913
Senast: Tantan
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka