Utställning - hörselintyg

C

cissiny

Bara funderar litegrann. Nån gång vill vi ju ställa ut vår vite prins. Det dröjer nog ett tag, först och främst ska han kastreras.

Det jag undrar över är just hörselintyg som krävs för vita katter. Han är inte döv, det vet vi ju och det konstaterade även veterinären idag.

Hörseltest ska göras framöver, just med tanke på utställning. Hur är det, måste katten vara hörande på båda öronen - det finns ju inget som tyder på att han inte är det men utan riktigt test (som jag inte minns vad det heter just nu) kan man ju inte veta? Vad händer om det skulle visa sig att han inte har full hörsel på båda öronen, får han inte ställas ut då? Nån som vet? :)

Mvh Cissi

Sv: Utställning - hörselintyg

Ett vanligt skrammeltest duger som hörselintyg och ja, du får ställa ut en katt som bara hör på ena örat.

Liknande trådar

Övr. Katt Fått upp intresset för utställning och Sverak har ju flest. Är idag medlem i idp och kan ju lösa nån form av licens för att få tävla på...
Svar
3
· Visningar
597
Senast: Sol
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 613
Senast: Farao
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 687
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 303
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022