UtstÄllning 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Elwira
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 2 440
E

Elwira

Hur ser era planer ut??? Vet att det e väldigt tidigt att lägga ut tråden nu! Men hoppas på uppdatering då o då... Glöm inte att skriva ras samt datum o annat skoj //MW

Sv: UtstÄllning 2008

jag tänkte anmälla min ardenner hingst Fighter till ardennerföreningens riksutställning och sen en premiering. har inga datum än.

Du visade honom på riks på Elmia va? Isf va kul för då har jag sett

honom. Jag var där me två st ardennrar.

Ska oxå te riksen nästa år, vet ej om jag tar med 2 el 3 st då.

Gick tvåa ut (eft dej) 2 års hingst. Men eft detta har han blivit "det".
Visade ett 1 års sto me,hon blev bästa 1åring. O matte va jublande lycklig!!!:bump::bump:

Hur gick det för din,värd att sparas??

Jag ska visa mina shettisston med föl på premieringarna i Svenljunga i sommar, har inga datum än

Fighter fick 38poäng och jag var hel nöjd. jag har tänkt att spara han som hingst och se hur det går.
jag såg din bara lite snabbt då jag hade fullt upp med Fighter. det var dock inte jag som visade upp han utan Mul här på buke. så du gick och kasstrerade han sen då eller?
vad fick din för poäng?

ett stort grattis till stoet.

Japp, han blev kastrerad för tre veckor sen. Han fick "bara" 37.
visade han förra året & han fick då 38?? Lite snopet, då han enligt mej är myyyke snyggare nu. Men för mej är han ändå en 40 poängare.
Är jag helt ute & cyklar nu , eller va det ni som köpt Rolang?

Tackar för pm:et, har hittat det du tipsa om.

Har ju inte hittat något datum ännu men jag har ett dräktigt sto som inte ska göra någonting bäbis kommer ut i juni så det kanske blir en fölutställning på hösten sen.

Däremot så hämtar jag en 06a på söndag och den ska ställas ut överallt dit det är vettigt långt att åka (typ inte längre än 30mil enkel resa MAX). Men de planerna lägger jag upp när jag vet om jag kan lasta henne själv. Kan inte tänka mig att det ska vara några problem men man vet aldrig.

RIKS blir det absolut om det nu inte skulle krocka med äldre damens fölning, men riks brukar var i slutet av juli eller början av augusti och madade är beräknad till mitten av juni så det borde vara lugnt :crazy:

Det är ett connemarasto med gedigen prestationsstam, de är inte visade så mkt så vitt jag vet (mams är berättigad ELIT).

Jag ska visa 3 hingstar på hingstutställning till våren. Sen så ska jag försöka få ägarna till 2 av mina uppfödningar att visa sina hästar på utställning . Ifall dessa får minst 38p så ska jag höja deras mammor till A på premiering. Sen följer det vanliga, Vätö + föl /ungponnyutställning till hösten. Ev även en utställning på ön mitt i sommaren. 2008 ska vi nog ansöka om att få ha en SWF samt en NF utställning. Om inte det går så blir det en öppen för alla raser utställning.

Min plan är att ställa ut lillkillen så mycket jag bara hinner nästa år (ska ju försöka tävla stora hästen också). Om han ser ok ut så är jag sugen på att börja på hingstutställning (i april?) och sedan ta det som det kommer därifrån. Vill gärna ställa för lite olika domare även om det kanske betyder att jag får lov att resa lite längre. Jag inbillar ju mig att jag har en stjärna och NÅGON av domarna borde ju se det;).

En dum fråga kanske..

Men jag har aldrig varit p en sådan här utställning så jag skulle gärna vilja veta vart man hittar dessa sidor där man ser vart och när utställningar är.

Jag har ju ett vbl som är dräktig nu och det skulle vara lite skoj och visa upp henne och se vad hon får. En skoj sak liksom, jag tävlar inte lr någe sådant så jag är bara mer ute efter att se vad dom tycker om na.

Vet att det finns lite ställen där ALLA raser är välkomna och sen bara vbl med...

Men vore super om någon kunde länka lite sidor :)

Jag ska visa 3 hingstar på hingstutställning till våren. Sen så ska jag försöka få ägarna till 2 av mina uppfödningar att visa sina hästar på utställning . Ifall dessa får minst 38p så ska jag höja deras mammor till A på premiering. Sen följer det vanliga, Vätö + föl /ungponnyutställning till hösten. Ev även en utställning på ön mitt i sommaren. 2008 ska vi nog ansöka om att få ha en SWF samt en NF utställning. Om inte det går så blir det en öppen för alla raser utställning.

NF-UTSTÄLLNING! ja tack!!! Har en dam hemma som jag inte haft så länge som verkligen skulle behöva bedömmas då hon aldrig är visad. Hon har fått mkt bra kritik från hingstägaren i år... :)

Du har min röst iaf! :love:

Kan tyvärr inte hjälpa dig med länkar då den enda utställningen jag känner till som är öppen för alla raser även stor häst är Hågviks (?) finns en tråd om den utställningen på avelsgnägg (om jag inte missminner mig.)

Annars är uställningar mer för ponnyer och när jag skriver om utställning öppen för alla raser så är det endast ponnyraser som är välkomna.

Nu kan din pojk inte hjälpa mamma till ett A då han är för ung ännu. Din utställningssäsong börjar med vår vinterutställning som är enbart för hingstar i alla åldrar. :bump:

Kan tyvärr inte hjälpa dig med länkar då den enda utställningen jag känner till som är öppen för alla raser även stor häst är Hågviks (?) finns en tråd om den utställningen på avelsgnägg (om jag inte missminner mig.)

Annars är uställningar mer för ponnyer och när jag skriver om utställning öppen för alla raser så är det endast ponnyraser som är välkomna.

Ok, jag vet inget om sådant här så :p
Men utställning, finns det mer än det?? Alltså bedömningar osv? :P

ääh, hitta ingen tråd om det...??? Kaske dålig på att söka :S

Senast ändrad:

Ska försöka packa in alla mina tre (förhoppningsvis) och komma till Vätö på hösten.

Det blir spännande det ;)

(Och då blir det två connemaror anmälda iaf :rofl: )

Ska försöka packa in alla mina tre (förhoppningsvis) och komma till Vätö på hösten.

Det blir spännande det ;)

(Och då blir det två connemaror anmälda iaf :rofl: )

Vätö brukar av tradition gå innan höskörden i juni, på hösten går kvaliten och senare i slutet av sept-början okt går föl/ungponnyutställning.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 806
Senast: Tilly_85
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
563
Senast: IngelaH
·
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 449
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• När brukar uppfödare höra av sig?
  • Elmia i helgen