utställningsbilder.

Sv: utställningsbilder.

Jag har också Welsh, en sek D.

Welsh visas med utsläppt man och den får ej vara så lång att den syns från vänster sida. Manen skall ligga på högersidan, är man petig med förberedelserna så ser man till att fläta ner den så den håller sig där. Dock ska flätorna ur så långt innan utställningen att manen inte är lockig. Manen ska inte klippas, den ska se naturlig ut vilket den inte gör med en klippt linje.

Hingstar och valacker visas i träns, traditionellt med träns som på bilderna. Såklart kan man visa de i sitt vanliga träns också. Ston visas i vit visningsgrimma.

Kan tillägga att det var engelsk domare här också, och med syfte på ett inlägg längre upp kan jag bara inflika att den domaren ansåg min cob in var i "Show-condition" i det hull han är här. Vilket jag inte heller tycker, han var kantigare i verkligheten än vad bilderna återger.





Här var han i bättre hull:
 
Sv: utställningsbilder.

Welsh visas med utsläppt man och den får ej vara så lång att den syns från vänster sida. Manen skall ligga på högersidan, är man petig med förberedelserna så ser man till att fläta ner den så den håller sig där. Dock ska flätorna ur så långt innan utställningen att manen inte är lockig. Manen ska inte klippas, den ska se naturlig ut vilket den inte gör med en klippt linje.

Hingstar och valacker visas i träns, traditionellt med träns som på bilderna. Såklart kan man visa de i sitt vanliga träns också. Ston visas i vit visningsgrimma.[/IMG][/URL]

Jättefin häst :)

Då blir det att fläta för halva manen ligger på vänster sida.
Är det träns utan snokrem som gäller? Kan ju lätt fixa en ny nosgrimma till honom.


Kl

Behöver man ha hästens papper med sig när man ställer?
Och vad brukar det vara för anmälningsavgift m.m.?
Hur ska man vara klädd och ska man ha hjälm?
 
Sv: utställningsbilder.

Nu vet jag inte om du har en Welsh eller inte. Men du får isf kolla upp vad som gäller för din ras. Ex. en NF ska inte ha samma klippning och utseende som en Welsh.
Kläder är också olika, vissa förbund har "klädkrav". Ex. där det kan vara krav på ljusa byxor.
 
Sv: utställningsbilder.

Det är en welsh :)

Jag ska kolla upp det med klädkrav m.m.
 
Sv: utställningsbilder.

Det finns en på Buke som hjälpte mig när jag började, hör med henne. Welsh heter hon, jätte duktig är hon och kan allt om detta.
 
Sv: utställningsbilder.

När man har en ljus häst är det skimmelschampo och tvätta tvätta tvätta som gäller ;)

Premiering+054.JPG


Premiering+043.JPG
 
Sv: utställningsbilder.

*kl* Inte världens bästa bild men... :) Tvättar bara en gång! Bra schampo, gnugga mycket och skölj väl så blir dom så rena som det går. Svansarna brukar jag däremot tvätta av en vecka eller några dagar innan extra.

484311_10150884665456641_1422541729_n.jpg


281542_10150265589931641_7934401_n.jpg
 
Sv: utställningsbilder.

Här är när jag visade min connemara på riks 2002(?). Första gången jag visade (var 14 år) och 43p blev det :D

 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 160
Senast: Ananazen
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 221
Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
597
Senast: julgrisen
·
Hästmänniskan Hade varit kul att komma i kontakt med andra hijabis som håller på med häst.. Hade egen häst när jag började med hijab men sålde något...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 628
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp