Utrymme till marsvin

Sv: Utrymme till marsvin

Ja det vet jag, är stammis där typ :D En av de första som fick tillgång till det hemliga forumet bland annat :angel: Och snart får jag hem några guldhamstrar, varav transporten hittats just där :D Bland annat två honor på 1½ år som bott ihop hela livet utan problem, ska bli riktigt spännande att se hur de beter sig mot varandra och så :)

Blir nog tjejgrisar trots allt (fan vad jag velar...) :D Ska iväg och kolla hos en SMF-registrerad uppfödare när jag byggt klart byrån, så får vi se om det blir några grisar därifrån :) Fördelen då är inte bara bra marsvin utan då har jag dessutom etablerat en kontakt med cuyuppfödare också - cuy vill jag prova på i framtiden nämnligen :D

(Dessutom slipper jag snuskiga grabbar som vänder ut och in på arslet hela tiden :angel: )

Välkommen in i grisfamiljen!

Jag rekomenderar honor till dig nu när du står och velar ;)

Om du nu är lite överkänslig mot dem så vet jag att honor är mindre allergiframkallande än hanar, också är de mycket keligare också :love:

Tackar! :D

Ja honor blir det :) Ska bygga bur nu bara, sen ska jag iväg till en uppfödare och kika vad hon kan tänkas ha till salu :D

Ingen risk :D

Har precis köpt skruvar, skruvmejslar, vinkelskruv eller vad det hette och lite sånt. Så jag ska börja bygga imorrn tänkte jag :bump: Får se hur mycket tejp det går åt, köpte silvertejp att täcka botten med, som lite extra skydd mot pisset :D

Mina 4 svin har 2 burar som sitter ihop på 150x70 och 100x70.
Skulle man göra en lång bur av dem skulle det bli 250x70 antar jag :D

Skulle inte vilja ha dem på mindre.

Jag har anmält mig på erbjudeslistan som allmän också att jag kör runt här och var i landet ibland. :p

Det går framåt :D Den är i princip klar, ska bara fixa nåt som kan skydda botten. Tänkte tjoffa dit en vaxduk först men sen såg jag att Coop har billigt kakel och klinkers nu och kom på att det nog funkar bättre... Så jag ska köpa sånt när jag får pengar tänkte jag :bump:

Fast är mindre arbete för dig om du tar vaxduk, klinkers och kakel kräver ju rätt massa och annat ju.

Asch, lite extra arbete gör inget :)

Nu trillade jag dock över en annons med snorbilliga burar, så kaaanske blir det en vanlig bur istället på 140*70 cm om den finns kvar när jag får pengar :bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka