Utrustningen vid löp

Sv: Utrustningen vid löp

Glömde...
Vad är skillnaden på hel & halv bom?
Funktion m.m.

Hur vet jag vilket som passar min häst?

Att rida tillsammans med någon som jobbar/är på banan är ju en bra början om du vill få erfarenhet. Har man en "snäll" häst är det ännu bättre:idea: (Min första galoppör blev skogstokig när vi kom till Jägers, inte kul)

Att lära sig av någon rutinerad är en förutsättning för att rida på banan utan att utsätta alla för livsfara. Det finns tusen oskrivna regler hur man bär sig åt och dom lär man sig bäst genom att rida i sällskap. Om någon vill ha sällis ställer jag gärna upp, både Sune och Skutt är trafiksäkra och handikappsanpassade!:angel:

För jag skulle inte drömma om att låta någon annan rida jobb på mina. Att få bomba på Ascot är det som gör det värt att köra skit här hemma!:devil:

Nä det är klart att man helst vill rida själv:D
Rida fort är KUL!

Tackar för erbjudandet men för mig är Göteborg närmast. Får ragga upp nån där som kan hjälpa mig sen.

Förlåt för trådkap...

Men ni som vet hur de funkar på Jägers, kan man komma å rida fort med ridhäst? vet att de går på täby, men hittar inget om jägers...
har ridit fullblod där innan för tränare men nu vill min kompis att jag ska rida hennes arab.... vet någon?

Sorry till TS....

Är ganska säker på att man endast får rida på hästar i träning på banorna. Ascot-banan är definitivt endast för hästar i träning!

Jag vet att i Göteborg har dom gräsgalopps vid bestämda tider och då är "alla" där så du kan säkert få hjälp. Sen hjälps man åt och återställa banan och det låter som ett bra tillfälle att lära känna lite folk och lära sig mer.:)

Lycka till!:bump:

Point-to-point klubben har i alla fall tidigare annordnat tränningar för ridhästar på måndagarna i samband med ponnyträningarna.

Ok. Får ringa till Jägers å fråga....

Jag vet att i Göteborg har dom gräsgalopps vid bestämda tider och då är "alla" där så du kan säkert få hjälp. Sen hjälps man åt och återställa banan och det låter som ett bra tillfälle att lära känna lite folk och lära sig mer.:)

Lycka till!:bump:

Ja detta har jag läst på hemsidan för Gbg:s galopp. Och det är säkert riktigt skoj:)
Men hur är det med vanliga snabb jobben, vart ska jag vända mig för att hitta nån som kan hjälpa mig med hur jag ska göra dom fösta gångerna?

Jag vill påminna mig, att det här har varit uppe i någon av dina tidigare tråder. Du blev rekommenderat att ta kontakt med Anette Svensson genom Jägersro Galopp. Det finns kurser du kan gå på båda på Jägers och på en bana nära dig. Dom omhandlar alla dina frågeställningar.
Gör det.

Jaja jag SKA gå kurserna men har inte möjlighet förrän till våren och är ju nyfiken redan nu;)

Är ju tyvärr rätt kasst med läsvärda saker på svenska om hur galoppen och det mesta runt om fungerar så man får ju tjata här istället.
Finns en del bra artiklar på unggalopp.nu såg jag men det är ju MASSOR jag undrar som jag inte alls vill vänta till vårn med:D

Det bästa vore kanske om du började komma i ett stall och så hur det (kan) gå till.
Bor du nära Göteborg finns Pia Höiom i Fjärås och Christer Hederud i Alafors. Christer är närmast själva Gbg.
Annars finns det en rad amatörtränare runt Gbg. Susanne Sivrup-R., Rolf Persson, Anne-Beth Thörn osv. I Ljungskile finns fru Moberg.

Alla dessa vill vara att finna på Göteborg Galopp idag, fredag d.13. Om du inte är skrockfull, har du läge att träffa dom och fråga om du kan vara behjälplig och lära dig grundarne.

Dom bits inte, dom nafsas bara lite om du stör dom i uppsadlingen.

Ja det kan ju vara en bar idé. Har tänk tanken och ska väl fånga den också. Men just nu passar det inte i tiden. Har en pyttebebis hemma(drygt en månad) och hon vill inte vara för långt bort från mamma:) Men till våren ska det passa bättre.
Men funkar det att få komma och "praktisera" eller är man mest ivägen;)?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 428
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik Jag har svarat på en annons om en medryttarhäst. Hästen verkar jättefin och jag är sugen på att rida den. Man betalar en peng för att...
Svar
17
· Visningar
2 747
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 373
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar