Utrustning vid transport.

C

C_L

Vad har ni med er när ni transporterar häst?

Extra utrustning i bilen som alltid följer med:

?

Har alltid med mig en longerlina och en extra grimma.
Sedan har jag vissa saker liggande i bilen så man kan byta däck om man får punka, kniv och lite smågrejjer.

Det beror på vad och vart vi ska..
Men om vi ska på tävling..

*hmmm*
Vattenhink + svamp
Transportkrubba + betfor och ev. havre
Olika alt. på täcken beroende på årstid och ev. väderprognos och vädret vid lastning
Extra delar till träns
Div. borstar
Pustgrejor
Trasor
Grimskaft och påkopplingsbar kedja
Dressyrspö
Hästens förbandslåda åker också alltid med.
Och en vass kniv.

Jag har alltid med en longerlina och en extra lädergrimma. Ska jag träna/tävla har jag även med ett extra träns förutom allt annat...

Vi har en låda i transporten med olika grejer, ex linor o sånt.

Har lädergrimma, höga transportskydd o täcke (sommar - Hansbo combitäcke, vår/höst - ylletäcke, vinter - termotäcke)

Extra utrustning i bilen som alltid följer med:

Kniv, ekstra grime og grimskaft, "sårvårdssaker".
Forøvrig er det avhengig av hva vi skal dit vi kommer fram. Vil ofte ha med ekstra träns, da jeg helst laster av med träns.

jag har faktiskt alltid med extra mycket hö och på sommaren vatten.

Patsy har en grimma på sig. Borde väl kanske börja med benskydd men det har inte känts som någon panik då hon är oskodd, men det SKA inhandlas.

I bilen har jag xtra grimma, grimskaft, kniv, sjuklåda osv. Alltid linor ifall vi skulle var tvugna att dra ut henne.

Mitt skåp i stallet är packat i lådor så det är bara att ta de färdiga lådorna och lägga i bilen.

Ska vi rida etc har jag alltid xtra träns, xtra bett, extra stigbyglar, stigläder, sadelgjord :)

Behöver en STOR bil.

På vägen hem får hon täcke om hon blivit varm.

-extra grimskaft
-extra grimma
-paddar och benlindor
-longerlina
-kniv
-sjukvårdslådan
-hink
Och sen den utrustning man tror sig behöva i samband med träning/tävling eller vad det nu må vara.

:angel: det jag behöver framme på tävlingsplatsen eller på träningen.. Sen är det bara grimma på shettisen i transporten.. Inga extragrejer. Men på stora hästen åker transportskyddena på och täcke efter vädret.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
715
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
327
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare...
2
Svar
28
· Visningar
1 030
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik För att inte kapa en annan tråd … Vad kostar det egentligen att ha häst idag? Priset varierar ju kraftigt beroende på var man bor och om...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 955

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka