Sv: Utrustning inför inkörning
Jag har en från hööks och vad jag vet har det både billiga och dyra selar där
Men jo jag har den billiga och JAG tycker den är kanonbra.. den är mjuk och fin efter all smörjning den skaver inget på min häst swarten.
Han älskar sinsele han blir så glad och gnäggar när jag tar fram den..
Det enda jag kan klaga p är att färgen försvinner där de nötts!
Första gången min andra shettis hade sele på sig(håller på att köras in) så provade jag om bibbi kunde ha swartens sele.. Men det kunde hon inte ha tyvärr.. men den duger kalas att bara sela på och gå ut en sväng för att bibbi ska välja sig vid sele!
Bibbi ska få en alldeles egen sele den är beställd men den är specialbeställd och jisses vad det tar tid att få hem den!
Det är detta fjunet menar med att jag inte kan sela genom att jag redan viste att bröstan satt lite högt upp på bibbi när jag PROVADE selen!:smirk:
Jag har kört 4 spann i skogen jag har kört trav jag har harvat åker med 2 ardennrar,, jaghar kört ut timmer i skogen osv..
Så nog vet jag hur man selar en sketen vanlig bröstsele när jag kan sela på 4 spann!
Däremot har jag aldrig tävlat och kan inte ett skit om tävlingsregler eller vad man får inte få ha på en tävling!
och detta var 6 år sedan så lite ringrostig är jag nog när det gäller namn på alla delar och så!
Meningen att bibbi och swarten ska gå par sen=)