Utrustning i rätt färger, hjälp!

salladfinger

Trådstartare
Shit, hur ska man hitta i läderdjungeln!? :o

Har hittils kört safe på min bruna häst, och har både sadel, träningsträns, tävlingsträns och div. tillbehör i svart, men efter att jag förälskat mig i en dp sadel i färgerna natural oak och sand, så inser jag vilken djungel det är med alla lädernyanser där ute:crazy:

så vad tror ni, vad passar till dessa färger?

och exakt var kan man hitta ett träns som hyffsat motsvarar natural oak? Hittar bara beige-brun-ljusbrun-mörkbrun osvosv, vad är vad :confused:

Lägg GÄRNA in inspirerande bilder!:bump:

Sv: Utrustning i rätt färger, hjälp!

Kan du inte lägga in en bild på din sadel!!?
Och färgen kan se olika ut om det är i dagsljus eller i blixt.

img717245c4ecaccb695.jpg

img219504447fe2373766.jpg

img15658453fbbcb37654.JPG

img2491243f62798e8641.JPG

Alla dessa ska vara i färgen "natural oak" men den första ser lite mörkare, men antar att skillnaden inne-dagsljus, ute-dagsljus och inne-blixt gör att färgen varierar något? Dessa ska vara nya sadlar enligt sidan (ej svensk) men annars kan nog en använd sadel oxå se lite annolunda ut i färgen.

westerntrans-cob.jpg

300615_01.jpg

510019-prqDy.jpg

Snarlika färg som sadlarna ovan??
Du får väl prova att ta hem och jämföra med sadeln IRL, tror inte jag kommer på nått bättre sätt? Och hitta just färgen "natural oak" verkar svårt just för att många översätter till svenska! Kolla efter ek-sand färg?

Och haha sen har jag letat på western, ant för att du lagt tråden här...
Men är det en sadel i engelsk stil du letar träns till?:o

Funkar inte....finns inget alternativ att kopiera bildadress när jag högerklickar, kan endast spara bilden...??

Googlat runt bara och här e länken:D
http://www.cmsadelmakeri.se/western/trans-grimmor-662569

Jo genom att kopiera å klistra in en bildadress och sedan ta bort allt efter ".se" brukar man få fram huvudsidan i många fall:grin:
http://www.cmsadelmakeri.se/public/userdata/pics/original/510500/510019-prqDy.jpg ----> http://www.cmsadelmakeri.se

Jag har mozilla firefox till webläsare å då funkar de å göra såhär, kommer inte ihåg vad internet explorer har och har du en annan webläsare ändå så kanske de inte funkar likadant:)
Annars kan du ju prova snabbtangenterna ctrl+c för kopiering och ctrl+v för inklistring - och nu vet jag inte vems inlägg jag svarar på men nån kanske får ett hyffsat svar iaf:D

Tack för adressen :)

självklart var det ett handgjort träns med en kostnad därefter ;)

Jo, jag har gjort det förr - kunnat hitta biladadressen men nu gick det inte, har IE som webläsare......

Alltså, sadeln jag håller på att beställa går i dessa färger
1028S.jpg

Men det är en annan modell på sadeln, och jo, det är westernutrustning jag är ute efter :D

huvudlaget på sista bilden var verkligen :love:

Kallas det för natural oak ??
Jag tycker sadeln ser rakt av naturfärgad ut, förutom sitsen då.

Jag kan tänka mig den mörknar betydligt med användning !!
Och jag kan tänka mig helt vanlig naturfärgat träns passar, finns i princip vartsomhelst i westernutrustning.

mjaa, fast lädret ser ändå "behandlat" ut på bilden, och är skrivet som natural oak, får känslan av att natur är ljusare, och mera gulaktigt också

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka