Sv: Utomlands med liten
När William och hans kusin var 7 månader var vi på Gran Canaria i San Augustin och ett år senare när de var 1 år och 7 månader var vi i Amadores. William gillade aldrig barnmaten där så första året levde han på bröstmjölk, och gröt (då åt han inte välling) när den medpackade burkmaten var slut. Första året tog jag med ett paket blöjor under vagnen (eller om det var i) men de räckte inte i 14 dagar så vi fick köpa på plats också. Andra året fyllde jag upp ledigt utrymme i resväskan med blöjor eftersom vi då bara hade med oss en paraplysulky. De är ju inte speciellt rädda om vagnarna på flyget så om jag hade haft en fin vagn hade jag absolut inte tagit med den.
Solen är ju inte så jättestark så här års där nere, men vi har ändå haft solskyddsdräkt + smort in dem. Dessutom när de är så små så blir det ju en hel del tid i skuggan och i vagnen. Reseapotek som nån skrev kan ju vara bra. Vi hade med oss vätskeersättning också om det skulle behövas.
Till flygresan hade vi dricka under start och landning. Lite grejer för att försöka roa den lille. Leksakerna band jag fast i snören i stolen framför för att slippa ligga och krypa på golvet och leta leksaker. Jag har till och med för mig att vi hade med makens mediespelare och spelade Williams favoritmusikvideos för honom om han blev allt för less. Koksaltlösning hade jag med på planet också men jag minns inte om vi använde det, men det ska ju tydligen vara bra att ge dem innan start och landning.
Att ta med en tom flaska igenom säkerhetskontrollen och fylla på med vatten när man kommit igenom (om man nu anser sig ha behov av vatten) tycker jag var ett bra tips jag har läste någonstans innan vi åkte.
Man kan ju förbereda sig hur mycket som helst, men detta är vad jag kommer på på rak arm. Annars finns ju det mesta att köpa där nere även om det är svindyrt och antagligen inte exakt samma märke som man är van vid.
Åh, vad jag blir avis att ni ska iväg. Vi brukar ju också åka den här tiden och jag är så fruktansvärt sugen på det. Men men, så är det när man är höggravid, då får man stanna hemma och längta tills nästa år istället för då blir det en resa till canarieöarna igen (är ju inte så jättemycket annat att välja på såhär års om man inte vill flyga allt för långt)!