Utom tävlan- TR

Shatoo

Trådstartare
Hej alla glada!

Har letat i TR efter svar på min fråga men hittar inget, även pratat med en dressyrdomare som inte heller visste så nu frågar jag Er om ngn vet.

Får man starta Reg. dressyrtävling med Lokal licens om man rider utom tävlan?

Är nästan redo att starta MsvB igen med min häst efter en lång konvalscens men tycker inte det är lönt att lösa en reg. licens för ngn enstaka....och jag vet att samlingen inte är tillräcklig ännu så ngn placering blir det inte :p men vill ändå "träna" på MsvB program.

Tack för hjälpen!

Sv: Utom tävlan- TR

Vet bara att när jag försökte starta utom tävlan för två år sedan så var det skvatt omöjligt att få arr att ställa upp på det...

Programridning var svaret på mina frågor.

Det tror jag knappast eftersom de flesta klubbar har fulla startfält (med bortlottningar) på sina tävlingar. Precis som JoCfin tror jag att du får satsa på programridningar.

Alternativet till programridning kan väl vara någon klubbtävling. Vi har med jämna mellanrum MsV på våra klubbtävlingar, just för de som står i begrepp att börja tävla där och vill testa lite i hemmiljö först :)

Det tråkiga är att vi inte har så många programridningar här i krokarna....och många gånger är det bara kort bana....

Men vet ni om man får starta så?

Tidigare fick man i undantagsfall starta utom tävlan och var då ändå tvungen att inneha licens som om man skulle starta inom tävlan.
Numera saknas denna formulering i TR och start utom tävlan berörs endast i fråga om överårig ryttare på ungponny.

Det verkar som om start utom tävlan för häst inte längre tillåts.
För att vara helt säker bör du dock ställa frågan till ridsportförbundet.

Leta på en tävling i din närhet som har den klassen du vill rida och så ringer du snällt och trevligt och frågar "tävlingsledaren". Om de har plats för det så är det ingen omöjlighet att du får det och jag tror med största sannolikhet att du får rida utan reg licens. Ring och hör.
Lycka till!!

Liknande trådar

Tävling Jag har försökt söka här på Buke och i TR, men hittar inte riktigt ett svart/vitt svar. Hur är det här med att starta utom tävlan...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: Docka
·
Tävling Hej, Undrar om det finns ngn som är lite bättre på det här än mig :) Jag har fått hem min lilla D-ponny som är 3 år som det är...
Svar
6
· Visningar
3 255
Dressyr Hej! Har försökt söka efter gamla trådar men antingen är mina sök-kunskaper kassa eller så finns ingen liknande fråga; Jag har...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 013
Senast: NilaD
·
Dressyr Vad är det som gäller egentligen och vart vänder man sig för säkert svar? Jag ska köpa en ungponny och då jag själv är överårig så är...
Svar
3
· Visningar
1 104
Senast: orion_x
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hyresrätt villa
  • Motionscykel?
  • Sånger som du hatar

Hund, Katt, Andra Djur