Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det funkade alldeles utmärkt för mig! Och lasten behövde inte vara säkrad då det var tätt packat och inte kunde glida.
Det finns transporter med lastöglor iNä rundbalen eller balarna måste ju sättas fast som jag förstår det och därför var jag oxå lite nyfiken på hur man säkrat lasten.
Ställer man dem diagonalt så står de rätt tight redan och sen säkrar man med spännband.Nä rundbalen eller balarna måste ju sättas fast som jag förstår det och därför var jag oxå lite nyfiken på hur man säkrat lasten.
alltså är det förstängt så ja, men är det inte det så kan det visst glida och med hastighet ökar vikten. Din säkring ska ju klara 100% fram å 50% sidor å bak (som du säkert är väl medveten om).Visst får man tänka så! Det är helt lagligt! Lasten kan inte glida och du kan inte tappa något iom att det är en stängd lådkonstruktion.
Känns som det kan bli många spånbalar om man ska lasta till 50 % av maxlast?
De väger väl 20-25 kg/st så inte jättemånga.
56st mitt släp om man räknar snittvikt på 22.5kg
Maxlast på 2500 kg är nog väldigt ovanligt.
Därav BE
(Biltrailern då, hästsläpet ligger på 1260 maxlast).
Lasta biltrailer med spånbalar låter inte heller som det bästa knepet faktiskt. Då skulle jag nog köra upp med ett annat släp ungefär 365 dagar om året.
Lite på varianten man tager vad man haver Bilsläp finns även som täckta.
Nu har vi våra BE så vi slipper fundera (mitt firar 10 år i år ) om jag inte lyckas övertala sambons mellanson till att fixa, skulle behövas i firman.
Själv tycker jag det var ett ganska så mycket icke-inlägg i den här debatten, men jaja...
Därav BE
(Biltrailern då, hästsläpet ligger på 1260 maxlast).
sant, då får man lasta en bil det är ok!Fast biltrailern är väl öppen, och därmed inte tillåten att köra upp med.
Riktigt kasst! Min bilskola hade så man var tvungen att ha utökat, å då slank BE med i samma fack...Jag hyrde ekipage av bilskolan när jag skulle köra upp. Kom till uppkörningsplatsen, varpå uppkörningsmannen meddelar att det där inte är B96, utan ett BE-ekipage! Bara att köra hem igen... Så om ni lånar av körskolan, dubbelkolla alltid i släpvagnskalkylatorn själva! Det var jäkligt surt kan jag säga. Visst fick jag ekonomisk kompensation av körskolan, men jag har inte orkat fixa uppkörning igen så jag har fortfarande inte B96...