Utöka sjukahagen!

Empalie

Trådstartare
Idag hade min häst grävt fina högar av barken i sjukhagen och jag kom på att man kanske sulle utöka den lite så att han kan röra sig lite mer nu men ändå inte bralla runt. Fler som har gjort detta, mått och erfarenheter??????????:rofl:

Sv: Utöka sjukahagen!

Idag hade min häst grävt fina högar av barken i sjukhagen och jag kom på att man kanske sulle utöka den lite så att han kan röra sig lite mer nu men ändå inte bralla runt. Fler som har gjort detta, mått och erfarenheter??????????:rofl:

Jag har gjort en lång hage på ca 20 meter som är 3 meter bred. I mitten av denna har jag satt stolpar var tredje meter. Från dessa har jag dragit in elrep varannan gång från höger sida, varannan från vänster så att det bildas en serpentingång. Det går inte att bralla så mycket, de stoppas ju upp i varje ny fålla men de lär sig att göra snygga galoppombyten i balans och i lugnt tempo efter ett tag;)

Det är ju bara prova flytta stängslet någon meter så ena sidan blir nån meter längre, och se vad som händer. Fungerar det så kan du ju utöka lite mer.

Serpentinhagar och labyrinter i all ära, men mina kan bara inte låta bli att rejsa igenom, och det brukar vara 'tillcärkligt illa' med höghastighetsbyten i vart fjärde på böjt spår..

Serpentinhage på gräs men mycket gömt godis i så h*n får gå o böka med ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 024
Senast: Freazer
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
344
Senast: Malva1978
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 339
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 364
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar