Utmärglat sto och föl dumpade på fält

Sv: Utmärglat sto och föl dumpade på fält

Åh fy fan :( Vad är det för fel på folk??? :mad:

Hoppas hon återhämtar sig och får ha det lugnt och skönt resten av sitt liv....

:devil:människor iaf vissa.. taskig fantasi ? trist ekonomi ..? hjälp :cry:mad:
kladruby

:cry: Hur kan man bara leva med sig själv om man gör sånt här? Fruktansvärt!

Inte bara Sverige som har problem med djurägare som inte tar ansvar.

Hur ser man sig i spegeln på morgonen när man gör något dylikt?

Men kära nån...:crazy:. Skönt att dom togs omhand och kan få en ny chans till lite välstånd. Så beklämmande sånt här:cry:

De dumpades väl där för att ägaren inte kunde ta hand om dem och hoppades på att någon skulle rädda dem - hellre det än att de skulle svultit till döds hemma i ägarens stall ...

De dumpades väl där för att ägaren inte kunde ta hand om dem och hoppades på att någon skulle rädda dem - hellre det än att de skulle svultit till döds hemma i ägarens stall ...
Jag tror att det handlar om travellers. De brukar göra sådana grejer på Irland.

Hörde på radion att det är jättemånga hästar som far illa på Irland i och med krisen. Folk har inte råd längre. :-( De hittar svältande hästar dagligen...

Hörde på radion att det är jättemånga hästar som far illa på Irland i och med krisen. Folk har inte råd längre. :-( De hittar svältande hästar dagligen...

Om man inte har råd att föda hästen och om man inte har råd att avliva den med hjälp av slaktare eller veterinär etc.

Är det då inte bättre att hitta en jägare och helt enkelt låta skjuta djuret?

Det borde väl gå att hitta nån hundkennel som kan tänka sig att ta tillvara köttet om man inte vill äta det själv?

Annars får man väl skjuta djuret ute i nån skog och sedan lämna kroppen åt rovdjur? Visserligen torde det vara miljöbrott att lämna ett hästkadaver lite varstans- men det är väl bättre än att låta en häst svälta ihjäl???

Finns INGEN ursäkt för att bara kasta ut ett levande djur- oavsett om det är en katt eller en elefant!:mad:

Om man inte har råd att föda hästen och om man inte har råd att avliva den med hjälp av slaktare eller veterinär etc.

Är det då inte bättre att hitta en jägare och helt enkelt låta skjuta djuret?

Det borde väl gå att hitta nån hundkennel som kan tänka sig att ta tillvara köttet om man inte vill äta det själv?

Annars får man väl skjuta djuret ute i nån skog och sedan lämna kroppen åt rovdjur? Visserligen torde det vara miljöbrott att lämna ett hästkadaver lite varstans- men det är väl bättre än att låta en häst svälta ihjäl???

Finns INGEN ursäkt för att bara kasta ut ett levande djur- oavsett om det är en katt eller en elefant!:mad:

:bow::bow:

Inte för att jag förespråkar olagliga lösningar, men att låta levande varelser plågas och svälta ihjäl är oförsvarbart. :mad:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästvänner, jag behöver er hjälp! Ska försöka göra en lååång historia kort, för en månad sen kom ett sto med transportör som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
22 265
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Shetlandsuppfödaren Anne Pagmar har varit med om en märklig händelse. För två månader sedan kastade ett av hennes ston ett litet föl. Nu...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 158
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag funderar på vad mer jag kan göra för att komma på rätt köl. Det dröjer ju liksom på tok för länge innan jag kan få terapi så jag kan...
Svar
6
· Visningar
1 249
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix