Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På yogobe finns en del bra övningar mot huvudvärk, som faktiskt hjälpt för mig när jag inte vill trycka i mig massa värktabletter.Vad roligt att höra!
Jag satsar på att göra pass 2 efter jobbet ikväll. Har dragits med en envis huvudvärk hela dagen som inga värktabletter tycks kunna bota och har dessutom supermycket på jobbet, så jag känner inte riktigt att jag är i rätt läge för yoga just nu. Tänker att det istället blir skönt att avsluta en jobbig dag med yoga och en varm dusch, oj vad jag ser fram emot det!
För mig är det inte utseendet som är viktigt utan att känna att kroppen orkar och mår bra. Men det hänger nog ihop med att jag har mycket problem med rygg och axlar och känner att de problemen blir betydligt mindre när jag tränar regelbundet, utseende mässigt är jag fortfarande ganska kraftig.Det är en nackdel att se vältränad ut när jag inte är det. Det gör motivationen lite lägre. Men den här tråden ska jag nog klara av att vara en del av utan att bli besatt. Har haft lite ortorexi-varning förr, men det är 8 år sen jag bröt den cirkeln.
Appropå stelhet, jag fattar inte riktigt var min stelhet sitter. Kan utan problem få ner handflatorna i golvet i forward fold utan att det sträcker nämnvärt, om jag däremot sitter med benen utsträckta framåt och ska göra forward fold så tar det emot exakt överallt. Är skillnaden att jag kan böja lite på benen när jag står upp och därmed komma förbi min stelhet?
Tack, ska kanske kika på det! Jag har ett gäng övningar för nacken från fysion som jag gjorde igår eftersom det är mycket möjligt att värken kommer därifrån, men det hjälpte inte tyvärr... Men idag är det bättre!På yogobe finns en del bra övningar mot huvudvärk, som faktiskt hjälpt för mig när jag inte vill trycka i mig massa värktabletter.
Även om man inte använder yogobe borde det kunna gå att googla övningar mot huvudvärk.
Det kan nog ligga lite i det du säger. Sen upplever jag att det i sittande läge ställer betydligt större krav på rörlighet i bröstryggen, något jag har väldigt ont om Det är där det känns mest för mig i sittande, medan det i stående känns mest i baksida lår.Appropå stelhet, jag fattar inte riktigt var min stelhet sitter. Kan utan problem få ner handflatorna i golvet i forward fold utan att det sträcker nämnvärt, om jag däremot sitter med benen utsträckta framåt och ska göra forward fold så tar det emot exakt överallt. Är skillnaden att jag kan böja lite på benen när jag står upp och därmed komma förbi min stelhet?
Ja det tror jag! När man sitter blir böjningen väldigt uppenbar. Men var tar det emot för er? Jag upplever att det känns som en sena är för kort, det känns liksom annorlunda än mot andra ställen där det är muskler som är stumma.Appropå stelhet, jag fattar inte riktigt var min stelhet sitter. Kan utan problem få ner handflatorna i golvet i forward fold utan att det sträcker nämnvärt, om jag däremot sitter med benen utsträckta framåt och ska göra forward fold så tar det emot exakt överallt. Är skillnaden att jag kan böja lite på benen när jag står upp och därmed komma förbi min stelhet?
Jag hade jätteproblem förr men det löste sig när jag drog tillbaka höften på den sidan där jag lyfte benet, då når jag fram och kan fälla över kroppen utan problem. Sen när jag visste hur det kändes motoriskt kunde jag också nå bättre sittande.Appropå stelhet, jag fattar inte riktigt var min stelhet sitter. Kan utan problem få ner handflatorna i golvet i forward fold utan att det sträcker nämnvärt, om jag däremot sitter med benen utsträckta framåt och ska göra forward fold så tar det emot exakt överallt. Är skillnaden att jag kan böja lite på benen när jag står upp och därmed komma förbi min stelhet?
Har du testat att böj i knäna när du sitter ned också och se om det känns bättre?Appropå stelhet, jag fattar inte riktigt var min stelhet sitter. Kan utan problem få ner handflatorna i golvet i forward fold utan att det sträcker nämnvärt, om jag däremot sitter med benen utsträckta framåt och ska göra forward fold så tar det emot exakt överallt. Är skillnaden att jag kan böja lite på benen när jag står upp och därmed komma förbi min stelhet?