Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var precis det som inspirerade mig faktiskt, när jag hörde om det i Träningspodden! Hade egentligen tänkt köra en run streak hela december månad men kommer att sitta i karantän 10 av månadens 31 dagar så det kändes lite värdelöstKul utmaning! Jag hakade på Jessica Almenäs utmaning yogastreak100, yoga minst 20 minuter om dagen i 100 dagar. Vissa dagar har det blivit meditation istället, som enligt mig får gå under samma paraply. Det är kul! Och så tydligt att det är nåt man behöver.
Funderade på runstreak, men tänkte att det får bli vårens projekt. Lite snäll får jag vara mot mig själv.Det var precis det som inspirerade mig faktiskt, när jag hörde om det i Träningspodden! Hade egentligen tänkt köra en run streak hela december månad men kommer att sitta i karantän 10 av månadens 31 dagar så det kändes lite värdelöst
Jamen verkligen, det är viktigt! Och spontant känns ju yogastreak som en betydligt mer december-vänlig utmaning än runstreak, med tanke på vädret om inte annat. Synd att plåga sig själv onödigt mycket genom att testa runstreak när det är som allra kallast och mörkast och jäkligast ute!Funderade på runstreak, men tänkte att det får bli vårens projekt. Lite snäll får jag vara mot mig själv.
Jag hade tagit yogan före OCH efter. Som uppvärmning av kroppen och musklerna. Gör du ett riktigt pass så kan du bara hoppa över avslappningen, göra styrkepasset, kanske göra 2 eller tre lättare ställningar efter styrkan och sen ta avslappningsandningen som avslutning.En fråga. Jag har precis kommit igång med ett kondition/styrkepass och vill gärna fortsätta med det också 1-2 gånger i veckan. Ska man då göra det före eller efter yogapasset? Kanske inte spelar någon större roll just nu när jag mest lär mig positioner, men sedan.
Jag brukar köra yogan efter som nervarvning/stretch. Men det är nog en smaksak och om man har ork kvar efter första passet.En fråga. Jag har precis kommit igång med ett kondition/styrkepass och vill gärna fortsätta med det också 1-2 gånger i veckan. Ska man då göra det före eller efter yogapasset? Kanske inte spelar någon större roll just nu när jag mest lär mig positioner, men sedan.
Jag hade gjort det före och använt det som uppvärmning, tänker att det kan vara bra att ha så mycket styrka, energi och fokus som möjligt till yogan eftersom du är nybörjare. Men som @BobberiBoo säger kan det vara bra att göra lite yogainspirerade övningar som nedvarvning också, jag brukar göra ett gäng sådana både före och efter annan träning.En fråga. Jag har precis kommit igång med ett kondition/styrkepass och vill gärna fortsätta med det också 1-2 gånger i veckan. Ska man då göra det före eller efter yogapasset? Kanske inte spelar någon större roll just nu när jag mest lär mig positioner, men sedan.
En fråga. Jag har precis kommit igång med ett kondition/styrkepass och vill gärna fortsätta med det också 1-2 gånger i veckan. Ska man då göra det före eller efter yogapasset? Kanske inte spelar någon större roll just nu när jag mest lär mig positioner, men sedan.
Jag hade tagit yogan före OCH efter. Som uppvärmning av kroppen och musklerna. Gör du ett riktigt pass så kan du bara hoppa över avslappningen, göra styrkepasset, kanske göra 2 eller tre lättare ställningar efter styrkan och sen ta avslappningsandningen som avslutning.
Jag brukar köra yogan efter som nervarvning/stretch. Men det är nog en smaksak och om man har ork kvar efter första passet.
Jag hade gjort det före och använt det som uppvärmning, tänker att det kan vara bra att ha så mycket styrka, energi och fokus som möjligt till yogan eftersom du är nybörjare. Men som @BobberiBoo säger kan det vara bra att göra lite yogainspirerade övningar som nedvarvning också, jag brukar göra ett gäng sådana både före och efter annan träning.
Tack för alla svar. Tror jag börjar med yoga och sedan gör lite kondition och anpassar/stryker styrkedelen beroende på hur yogapasset är. Det är mest lite mer pulshöjning än en promenad kan ge som jag är ute efter, speciellt nu när min linedance är inställd.Jag tänker att det helt beror på hur tung yogan/styrketräningen är och vad du har för syfte med respektive. Yoga kan vara en bra uppvärmning/avslutning men det kan också vara ett helt träningspass i sig självt.