Utlänskt pass?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Warmia
  • Startdatum Startdatum
W

Warmia

Ligger kanske fel???
Har ett Polsk halvblod med ett pass med full stam från polen. Måste jag byta till svenskt?? Vad händer med hennes polska stam blir det okänt då???

Sv: Utlänskt pass?

Numera far man behalla hastens orginalpass. Forrut bytte man ut det mot ett svenskt och stammen mm foljde med i det svenska passet, och det stod att ursprungsland var Polen.
Sa du ska behalla det polska passet.

Som föregående har skrivit du får behålla det utländska.

Jag köpte en importerad islandshäst med pass från island och det enda jag fick var hemskickat ett papper som ska finnas i passet där jag står som ägare. Dvs ett ägarbevis.

Du behöver inte registrera henne i Sverige alls, om du inte vill. Hon får tävla med sitt utländska. Vill du registrera henne i Sverige så får hon behålla sitt orgnalpass med ett svenskt regnr iskrivet.

Jag fick inget nytt svenskt regnummer till min häst. Och vad jag vet kommer det inte behövas några svenska regnummer till import hästar längre.
I alla fall inte på islandshästar där jag vet att min andra hästs mormor som är isländsk import fått tillbaka sitt isländska regnummer nu när jag fick passet till Vala.
Har sett lite hastigt att det står något om regnummer på SIF:s hemsida...men läste det inte så ordentligt.

Tack för era svar!!!

Undrar nu vad som händer om jag vill ta föl på henne???

Jag har ett franskt sto med franskt pass...hon har fått 5 föl här i Sverige och det har inte varit nåt annorlunda än för svenska hästar..hon är travare.

Liknande trådar

Samhälle Behövde mitt pass idag, ska inte resa men ska förnya bank-id och där godkänns inte körkort som id. Döm till min förvåning när mitt pass...
Svar
11
· Visningar
908
Senast: MiaMia
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 666
Senast: Ragdoll
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 545
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 279
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar