• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Shadowfaxe
  • Startdatum Startdatum
S

Shadowfaxe

Var lite nyfiken på hur många som varit utomlands och jobbat med trav? Var har ni varit och kan ni berätta lite om travet där, skillnader jämfört med i Sverige?

Har jobbat på Nya zeeland och i USA. Kan rekommendera att åka ut och se sig om! :D

Har jobbat i Tyskland och Norge- :)
Norge är som här och Tyskland är väldigt lika, skillnaden är väl produkter, man kör i olika varv och man använder varken hjälm eller slaggjord! :crazy:

NZ måste vara väldigt annorlunda, eller? Låter kul! Har varit och tittat på travlopp i USA och det var ingen rolig syn... Kunde inte titta på upploppet för jag mådde så illa av hur de drev hästarna... :eek:
Själv har jag jobbat i Schweiz och har även sett trav i Serbien!

Var i Tyskland har du varit? Jag har också varit lite i Tyskland, ett ställe som heter Den Heyberg vid den holländska gränsen.

Gelsenkirchen,Dan Vegebrant?
Fast det var väl på dackefejden.Jag har oxå varit där,men trivdes inte,dom var för hårda på hästarna,på den tiden iallafall.

Sedan skulle jag till Per Ericsson,via en skola i Florida,blev inget av lyckades springa ivägen för en bil 1 års återhämtning.

En som gillar att jaga Humlor,Stally :D

Har jobbat i USA men i ett norskt stall. De va väll inga större skillnader i träning. Men dom behandlar ju mycket mer. Drivningarna kan bli för mycket men jag tyckte de var olika mellan banorna. De va ett kul o utveklande jobb.

Hur är det med travvärlden i Tyskland? Vi bor nu i Tyskland och jag ser aldrig att det skrivs om travet i dagstidningarna som det görs i Sverige? Är galoppem mindre?

visste inte att det var sån himla skillnad på drivningar osv. om man jämför med sverige. :eek:
e det så att de driver på så hemskt i USA? i sverige blir du ju straffad om du snuddar tömmen på hästen (när det e menat som en drivning alltså)!

Jag jobbade hos norse stable. Arild Eggen tränar. Jobbade där i nio månader.

Ja, i Sverige är det ju inte tillåtet att ta tömmarna i en hand för att kunna driva hårdare, vilket man får i USA. Och troligen (vet ej?) har de heller inte samma regel om max antal drivningar, eftersom i de lopp jag såg fick hästarna vääääldigt mycket stryk. Såg fruktansvärt illa ut. Det var på Pompano Park (tror jag banan hette).

Liknande trådar

Ridning Hur stor skillnad är det att skritta och trava på asfalt jämfört med grusväg om man bortser från halkrisken? Är asfalt hårdare/sämre...
2
Svar
24
· Visningar
1 999
Senast: Mirtai
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
863
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har börjat gå på tankarna att köpa häst och jag har hittat några fina hästar från utlandet. Det jag är rädd för är att jag får...
Svar
16
· Visningar
1 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka