• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Shadowfaxe
  • Startdatum Startdatum
syster min jobbade i italien för flera år sen, där ingick dopingpreparat mm som en del i fodringen. tratt o slang..hästarna sprang tills dom stupade i hårdkörningen, piskades upp igen och tvingades runt några varv till..otroligt att hon stannade i flera år! men hennes passhästar gjorde bra ifrån sig :)

detta var en amatörtränare, men ändå!

vet ej hur travet i övrigt är i italien, och jag vet många dåliga travförhållanden i sverige oxå.. men det verkar som synen på djur varierar oerhört mellan vissa länder.

mm. en häst i frankrike ville inte ta bettet, utan tog upp huvudet högt och sånt, då spöade hon som skulle tränsa upp hästen med tyglarna och knytnävarna.. :mad:

Jag har oxå varit i Italien (på praktik), hos Holgersson i Bologna.
Måste säga att italienarna är inga hästmänniskor. Inte så att dom var överdrivet grymma utan för dom har inte ögat att läsa av hästarna. T ex en häst som var klassad som galen ett släppa ut från gången: När dom släppte kettingarna sprang hästen ut från stallet, dom tyckte hästen var galen och livsfarlig. Jag stod vid sidan av och titta när dom släppte den en gång, jag tror det handlade om att hästen tyckte gamascherna var obehagliga. Den hoppade och sparkade med bakbenen.

Som det skrevs här innan så knaprar många hästar steroider som havre på stuterierna. Italienarna vill ha stora starka hästar. På gården hade dom en tvååring som var stor som en nordsvensk.
I övrigt var min tid där väldigt rolig.
Hästarna visstades ute mycket, dock inte mellan kl. 11 och 16 då det var för varmt och hela Italien hade siesta.

Liknande trådar

Ridning Hur stor skillnad är det att skritta och trava på asfalt jämfört med grusväg om man bortser från halkrisken? Är asfalt hårdare/sämre...
2
Svar
24
· Visningar
1 999
Senast: Mirtai
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
863
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har börjat gå på tankarna att köpa häst och jag har hittat några fina hästar från utlandet. Det jag är rädd för är att jag får...
Svar
16
· Visningar
1 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka