Utestall/vindskydd

B

Boomerang

Vet inte om det här hamnar rätt men...den blir väl flyttad annars!

Går i funderingar på att bygga ett vindskyd/utestall till hästarna och har lite funderingar! Vill ju lära av andras misstag istället för mina egna :D

Kan ju berätta lite kort "hur det kommer användas";

Har två fullstora hästar som går i en rätt stor hage (dock ingen skog). De är ute ca 7-21, lite längre på sommaren men sover alltid inne.
De går med täcken på vintern och vid regn, så jag vill alltså mest ha det som ett extra skydd, dvs ingen ligghall av modell XXL ;) , utan jag vill bara att det ska finnas någonstans att söka lä/skugga.
Vill ju självklart att båda ska kunna stå där samtidigt utan att någon känner sig trängd.

*Hur stort?

*Storlek på "ingången"?

*Vilket material?

*Vilket underlag?

*Vart placers ingången bäst? (kortsida/långsida/hel vägg, etc...)

*Takhöjd?

*Kostnad? (...man är ju inte miljonär.. :smirk: )

...osv

Vad ska man tänka på...?

Kom med alla åsikter och erfarenheter ni orkar!
 
Sv: Utestall/vindskydd

Okej, kanske det :)

Slänger in den där oxå eftersom den inte verkar bli flyttad!
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 229
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 931
Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
19 211
Senast: Reville
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp