lingonben
Trådstartare
Hjälp! I min BRF ska vi hålla omröstning om uterum ska tillåtas i föreningen eller inte, och jag inser jag har dålig koll på sådana. Det står i informationen att om det blir ja så kan vi välja mellan att bygga ett isolerat vår/höstuterum eller ett billigare, oisolerat "sommaruterum". Jag har funderat på varför jag skulle vilja bygga uterum och hittat tre skäl: slippa andas min kedjerökande grannes tobaksstank de gånger jag vill sitta ute, kunna övervintra t ex perlagoner och andra växter på vintern, och rent krasst hålla värdet på min lägenhet uppe. Jag ska inte sälja på ett bra tag, men när jag väl gör det kommer en lägenhet med uterum att vara mer attraktiv än en utan. Priset är också viktigt för mig eftersom jag precis renoverat våtutrymme och hade inte räknat med en dyr investering till precis nu. Är inte heller mycket till sitta ute och äta-människa, jag är lite för lat för att släpa mat och tallrikar från köket till uteplatsen och äger inte ens en grill. Är hellre ute och gör något än sitter stilla ute, kan likagärna sitta stilla inne isf om ni förstår hur jag menar. Slutsatsen är alltså att jag inte kommer att nöta hårt på ett eventuellt uterum, men jag skulle himla gärna ha ett för dedär blommornas skull. Alltså är frågan: brukar det hålla sig frostfritt i sommaruterum om man som jag bor i södra Sverige med milda vintrar? Och är det något annat jag borde fundera över som jag missat?