Utekaniner, hur länge?

sockerdricka

Trådstartare
Min kanin bor ute på våran terass i en utebur. Terassen är inglasad men har ingen värme så hon har väl mest blåst skydd i så fall.
Men nu till saken, hur länge kan jag ha henne inomhus?
Jag har hört att kaniner kan börja ställa om sig till värmen och där med börja fälla o.s.v vilket inte är så bra eftersom dom ska ut igen.

Tack på förhand. :)

Asså, kaniner tål i princip mkt hög kyla, bara det inte drar. men man ska inte ta in en aknin som är utekanin och som vant sig vid kylan. även om det bara är en liten stund, så ska man akta sig. kaniner har lätt för att anpassa sig, och det akn medföra att den, när den kommer ut igen får en chock av nåt slag.
;)

Det är riktigt, kaniner har lätt för att ställa om sig men de kan även lätt få en slags värmechock om de kommer in från -20 grader.
Du får nog klä på dig ordentligt och umgås med din kanin ute. Det är bra att du aktar den för drag och se till så inte vattnet fryser och att den har hö och halm att gömma sig i.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 305
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej på er alla, vet att det finns miljontals trådar om detta ämne men kände att jag ville göra en egen ändå! :) Det är så att jag...
Svar
11
· Visningar
2 103
Senast: ako
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 192
Senast: Sel
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 684

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka