N

nathalieuhlan

Har funderat på att skaffa en kanin nu ett tag :d Men vill veta lite mer innan så det inte blir nå tokigt av det hela. Har haft inne kanin för 100 år sen så helt nybörjare är jag inte :D

Jag tänkte ha den ute på min inglasade balkong, och då undrar jag, är det nått speciellt jag ska tänka på därute? till vintern tänkte jag mest, hus osv, hur håller den värmen?

Sedan, det är väll okej att om den står ute på min balkong så kan jag väll ta in den i några timmar och sedan ut igen? blev förvirrad av det jag läst.. och kommer den bli 'ledsen' av att vara ensam kanin eller är det vanligt att dom är det?

raser osv, kan jag ingenting av ^^ vill gärna ha tips om vilken ras som kan passa mig, vill ha en LITEN gosig en som kanske vill hoppa ett hinder nångång för omväxlingensskull :)

massa svar vill jag ha :love:

Sv: Utekanin

det där med balkongen tänker jag inte yttra mej om eftersom jag inte har erfarenhet av det eller nåt.

de raser jag automatiskt tänkte på var Lejonhuvad och Dvärgvädur.
vet inte hur Lejonhuvade är i temperamentet eftersom det inte är en ras jag har/haft, har däremot intrycket att de ska vara snälla och gosiga (sen är dom ju individer som alla andra raser). Dvärgvädurar kan vara ganska små beror helt på från vilken uppfödare man köper ifrån. jag har två stycken från olika uppfödare, den ena är ganska stor och den andra ganska liten.
(den lilla finns med i en annan tråd *färgval på sele* heter den).

lycka till:bump:

Liknande trådar

Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 277
Senast: Caoimhe
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 082
Senast: Lavinia
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
1 003
Senast: Bison
·
Övr. Djur Hejsan alla! Min lillasyster ska skaffa en dvärghamster. Men har läst att de eventuellt vill bo två. Stämmer det? Och om det stämmer vad...
Svar
9
· Visningar
1 511
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama