Ute hur ofta på dagis - vad kan man förvänta sig?

Sv: Ute hur ofta på dagis - vad kan man förvänta sig?

japp vi står redan på kö! Förhoppningsvis får vi plats fom hösten.
 
Sv: Ute hur ofta på dagis - vad kan man förvänta sig?

Vi har ju oftast en lagom rullpall att sitta på och så misstänker jag att barnen samarbetar på ett helt annat sätt :idea: Helt plötsligt kan ju 5-åringarna knappt klä på sig när föräldrarna kommer ;)
 
Sv: Ute hur ofta på dagis - vad kan man förvänta sig?

Jag skulle faktiskt KLAGA, för har skillnaden blivit så stor är något jättefel!
.

Vad tror du vi gör :crazy:

Det vi sedan gjort praktiskt är att skjuta dagistiden max åt kvällen då det är mindre barn.

Det blir förhoppningsvis bättre till våren när mindre kläder ska på, om inte annat får jag väl försöka få min uppflyttad till de stora och hårdträna egenpåklädning.
 
Sv: Ute hur ofta på dagis - vad kan man förvänta sig?

Vi har ju våra två på samma dagis men på olika avdelningar.
Lillflickans avdelning går ut varje dag åtminstone en gång, oavsett väder. De ser till att vara ute vid 9.30 och kommer in strax innan lunch d.v.s vid 10.45 ungefär. Måndag och fredag håller de sig på gården och tis-tors går de antingen ut i skogen eller till någon park (flera olika att välja mellan). På EM går de ut efter mellis (inget efter lunch då det är en småbarnsavdelning och alla sover efter lunch) vid ca 14.45. Nu när det blir mörkt så tidigt så går de oftast inte ut men på vår och höst är de alltid ute på EM också.

På storkillens avd går de alltid ut på FM, ibland skogen eller någon park - annars på gården där det finns en backe, träd att klättra i osv. Är det ok väder (dvs inte hällregn och blåser 30 sekundmeter) går de även ut efter lunch och om det är ljust går de ut efter mellis vid 14.45.

Jag är kanonnöjd med mitt dagis :)
 
Sv: Ute hur ofta på dagis - vad kan man förvänta sig?

Våra är ute minst en gång om dagen (ok om de regnar på tvären och stormar så är de inne) De är oftast ute 2 -2½ timme per gång. mina går på syskonavdelning 1-5 åringar.
 
Sv: Ute hur ofta på dagis - vad kan man förvänta sig?

Ingen aning. Vi bytte från ett riktigt skruttdagis till en fantastiskt bra dagmamma. Hon är ute 2 ggr om dagen med barnen om det inte ösregnar.

Kan bara inse att jag aldrig skulle passa som dagmamma... :smirk:
 
Sv: Ute hur ofta på dagis - vad kan man förvänta sig?

Nu har ju mina precis börjat i stort sett så jag har ännu inte kommit in i alla rutinerna ännu. De har sagt att de är ute mellan 10 och 11:15 ungefär. Någon dag har de inte varit ute alls pga att det bara regnade och blåste. Det är ett nystartat dagis i lokaler som inte har använts som dagis tidigare så de har ingen lekplats alls att vara på, så därför är det inte såå kul för barnen att gå ut. Jag tycker att det är lite negativt att kommunen inte ordnat uteplats till dem ännu- startade verksamheten i september ju.

Ett stort plus med det dagiset är att trots att det är få äldre barn så är det en tyst och lugn barngrupp, inget spring eller skrik utan alla är lugna och glada där! Det tycker jag är viktigt, nästan viktigare än att vara ute hela dagarna. Jag tycker själv inte om att vara ute och mellanbarnet tycker inte om det.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 626
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 709
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 502
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 210
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp