T
Tingeling85
Är det någon här som fortfarande har sin häst ute på bete dygnet runt? Någon i norra norrland (typ västerbotten)? Mitt sto går fortfarande ute tillsammans med två andra ston. De stödutfodras med ensilage-balar och har en lada att gå in i. Är dock lite orolig, stoet är 18-år och dräktig, hur pass känslig är dom för väder och vind? Min pålla har dock satt päls och när jag var och hälsade på hästarna idag stod de bland träden och letade gräs. Verkade inte allt för brydda av storm och regn. Pållan gnäggade dock när jag kom (första gången sedan juni) *jag vill helst komma in matte*
Blev lite pladdrigt där, men alltså, har ni era hästar ute fortfarande och hur känsliga är egentligen dräktiga, gamla ston?
Kan tillägga att alla tre stona ska gå på lösdrift i vinter. Det är därfär de fortfarande är ute, stallägaren håller på och ska bygga lösdriftshallen.
MVH Tingeling
Blev lite pladdrigt där, men alltså, har ni era hästar ute fortfarande och hur känsliga är egentligen dräktiga, gamla ston?
Kan tillägga att alla tre stona ska gå på lösdrift i vinter. Det är därfär de fortfarande är ute, stallägaren håller på och ska bygga lösdriftshallen.
MVH Tingeling