utdömd häst

M

mira

Var hos vetrinären igår som dömde ut min häst efter ett års hälta efter massa utredningar etc..:cry: är det nån som har varit med om att försäkringsbolaget inte håller med vetrinären och avslår livskadeanmälan??
om ni förstår vad jag menar.

Sv: utdömd häst

Jag är lite orolig för att vi kommer döma ut min häst på onsdag. Menhur går det till egentligen? Usäkta trådkap.
Innebär det att du inte kommer få pengar när ni tar bort honom, eller att du inte får hela beloppet?

vet inte, enligt vet så har hon ont när hon går, han tycker att hon ska få gå vidare, är rädd för att man inte ska få pengarn, även fast det är värst med hästen så vill man ju faktiskt få ut pengarna när man suttit och betalat en förmögenhet varje månad...

var vetrinären som sa att han skulle skriva en livskadeanmälan igår, för han sa att hon har ont vid rörelse.

om vet. skriver en sådan rapport så brukar det inte vara några problem med försäkringsbolagen, de går ganska mkt på vad vet. säger.... de är ju "experterna"

den gång vi gått igenom detta var det inga problem för försäkringsbolaget att betala ut alla pengar till oss... o då var det även vi som bad vet. att skriva papprerna, han hade helst velat fortsätta behandla....suck....

jag vet hur det är, har hållt på i ett år nu....behandlat och behandlat

Jag har varit med om det. Bolaget hänvisade till att hästen var ett sto och hade avelsvärde så de ville inte betala ut något vid avlivning. Något som komplicerade det hela var att livvärdet var så lågt när den dömdes ut efter två års utredning att det inte gick T-märka hästen. Jag orkade inte hålla på och krångla utan tog bort hästen själv och struntade i försäkringen.

Gick väldigt smidigt för mig, vilket är tur eftersom man är väldigt svag i situationen. Två veterinärer hade behandlat och var ense om att hon skulle flytta till himlen. Skickade in papprena och var beredd på en lång väntan, men redan dagen efter ringde en handläggare från försäkringbolaget och sa att det var tråkigt på en så ung häst, att jag verkade ha gjort allt jag bara kunde, och att jag skulle höra av mig när hon var borta så skulle de sätta in pengar.

Hoppas det går bra för dig och hästen, det är så himla tråkigt när det är dax att skiljas åt.

eftersom du hållt på med behandlingar under såpass lång tid så har jag svårt att tro att försäkringsbolagen skulle protestera. Det vore en annan sak om hästen inte varit under behandling.

Beklagar hästen!

tack så mycket. är verkligen hemskt att ta bort henne, enligt vet så tycker han inte att jag ska avla på henne, då han tror att hennes "problem" lätt kan ärvas. annars var det en tanke jag hade. modett: hoppas att det går lika smidigt för mig...

Min kompis köpte en häst som direkt när hon böjrade rida honom var oren. Hon tog honom till klinik, kommer nu inte ihåg vad som var fel, men han blev iaf utdömd trots att han bara var tre år.

Men försäkringsbolaget gick inte med på det med motiveringen att hon haft honom försäkrad så kort tid. Hon hade bara haft honom ca två månader då.
De ville hon skulle behandla och vänta ett år.

Vet suckade lite, men behandlade, hästen fick sedan vila ett år. Behandlades ytterliga några gånger under året men blev inte något bättre. När ett år hade gått dömde vet återigen ut honom och nu gick försäkringsbolaget med på det.

Det var ett jobbigt år för både häst och kompis. Hästen hade massa överskottsenergi ju och mådde inte bra. Min kompis mådde heller inte bra då hon led med hästen. Och vet hade inte goda förhoppningar när han började behandla. Hade han haft det hade han ju inte dömt ut en treåring som var mycket fin i övrigt.

har haft henne i snart två år, och hon har varit halt i ett av dom.. hoppas verkligen att vet skriver klart pappret och skickar det så fort som möjligt så att man slipper vänta innan man får besked..

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
457
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 499
Senast: Elendil
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 990
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka