Bravour också bärare...
Nej, vad trist!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bravour också bärare...
Nu blir jag väl lynchad men Springbank, Skovens och Firenze har alla en gemensam tråd. Läste en artikel om en dansk uppfödare vars ston testat positiva, även där samma linjer.
Rosevelten ska testas, hon har Don Schufro bakom. Där blir intressant att se svaretJa man funderar ju. Stämmer det bör det snöa med tyska hingstar som är bärare. Å andra sidan finns det gott om D-hingstar som är rena så jag vet inte om det känns så relevant för mig personligen. Skulle dock gärna se resultaten på Fürstenball.
ca en vecka har det tagit för de jag känner, som har testat.Är det någon som vet hur lång tid det tar att få testresultat!
Finns detta beskrivet på andra raser? Har själv welsh cob som är betäckt med hingst som visat sig vara bärare.
Vi har pratat om det här hemma eftersom vi sysslar även med fullblod , men inte hört talas om det på demEnligt en vetenskaplig artikel jag läste ska det finnas liknande fallbeskrivingar även på fullblod och kallblodsraser, men vet inte om det är konstaterat att det är samma mutation.
Vi har pratat om det här hemma eftersom vi sysslar även med fullblod , men inte hört talas om det på dem
« Ehlers-Danlos-like syndromes » (EDLS) will be used in this paper to describe the syndromes in animals, in which the clinical findings are similar to human EDS, independent of their origin.
In several cases of EDLS in different species, mutations were detected in genes encoding for enzymes involved in production of collagen or other components of the dermal extracellular matrix [2,12,13,18-22].
In equines, EDLS are described in Draught horses [14], Warmblood horses [9,15,23,24], Arabians [25], Quarter Horses and Quarter lineage [16,26-37] as well as Thoroughbreds [11].
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4327794/
Det är alldeles för få individer testade för att man ska kunna dra slutsatsen att procentsatsen gäller för hela rasen. Det enda man kan säga är att att det var 20 resp 2% av de testade individerna som var bärare. Och vi vet ju heller inte bakgrunden till varför just dessa individer testades, men de är ju troligtvis inte slumpvis utvalda.Hela 20% bärare på Hannoveraner....... undrar om deras förbund ska göra något.
Kan tänka mig att alla tyska förbund blir tvingade att testa unghingstarna som ska till Körung. Annars kan det bli svårt att sälja dom till utländska köpare på auktionerna.....
Tack och lov bara 2% hos Trakehner.
Jag har ju en Hannoveranare hemma, känns så där.... Tänkte ändå testa men nu blir det än mer angelägetHela 20% bärare på Hannoveraner....... undrar om deras förbund ska göra något.
Kan tänka mig att alla tyska förbund blir tvingade att testa unghingstarna som ska till Körung. Annars kan det bli svårt att sälja dom till utländska köpare på auktionerna.....
Tack och lov bara 2% hos Trakehner.